Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  olielampe lyser ved acceleration

Tags:

(permalink) Mikkelmller Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Var ude på en god tur i min bobbel her til aften og lagde mærke til at olielampen ved flere og flere opdrejninger lyste tydeligere og tydeligere. Har kontrolleret olie og den er på max så tænker det trykket? Nogen der har prøvet nået lign.

-------------------------------------------
Vw Bobbel 1300/1600 71´
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

prøv at skifte olietrykskontakt hvis den gør det stadig er det nok ikke så godt.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det lyder næsten til det er ladelampen der lyser?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Supplerende til Rasser.

Ladelampe til venstre og olielampe til højre, når du sidder bag rattet. Hvilken lyser?

Olielampen plejer enten at lyse eller ikke, den reagere på tryk, så derfor skriver Rasser som han gør

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Supplerende til Rasser og Henrik :)
Træk evt stikket af olietrykskontakten og se, om lampen stadig lyser. Hvis, så er der byttet om på ledningerne ved kontrollamperne...

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Supplerende til Henrik Harder og vwoderwat :-) :-)
Stikkene er tit byttet rundt oppe i speedo, da det "vender omvendt" fra fabrikken.

Men som der siges, af med stikket på olietrykskontakten, så ved du med sikkerhed hvilken der er olietryk og ladelampe.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

For lige at indskyde en bemærkning til olielampen og oliemængden. Når olielampen lyser får motoren ingen smøring. Nul, nada, slut, enden på motoren er nær, meget nær. Oliemængden i bundkaret, som man kan måle på pinden, har intet med smøring at gøre. Det er udelukkende et mål for om der er den mængde olie påfyldt motoren som bilfabrikken mener er den nødvendige for at der er nok til at oliepumpen har rigeligt til at lave olietryk med. Altså at der ikke på noget tidspunkt ved f.eks. opbremsning, svingning eller høje omdr. suges luft så motoren ikke får smøring.
Der er ikke nogen motordele der dypper snuden i bundkaret så en eller anden del bliver smurt. Ja-ja. benzinpumpen bliver nok smurt af det olie knastgearene slynger op.
Jeg tror også på Rassers forslag.
Din dynamo lader nok "for godt". Men det mest almindelige er at forsyningen til ladelampen er dårlig og så begynder den at lyse. Hvis ikke det er dine dynamokul der er opslidte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Mikkelmller har du prøvet at rense oliesien. hvis den er lidt stoppet kommer der ikke nok olie til pumpen.

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216

Reply

You must log in to post.