Hej
Hva heder det der tykke olie man bruger når man samler en motor,
Det man giver de vigtige steder, så der bliver smurt ved første opstart, inden motoren laver olie tryk selv...?
Og har biltema en variant...? :-)
Hej
Hva heder det der tykke olie man bruger når man samler en motor,
Det man giver de vigtige steder, så der bliver smurt ved første opstart, inden motoren laver olie tryk selv...?
Og har biltema en variant...? :-)
Du kan købe en liter af mig for 200 kr. Men ellers søgte jeg på engine assembly lube og der dukker mange forslag op med mindre portioner.
Jeg kan ikke huske hvor jeg har købt mit. Jeg husker det som ved en Subaru tunings, noget, i England.
Jeg har i mange år brugt molykotefedt til kardanled og motorolie, lidt efter hvor i motoren. Eller en blanding. Det er vigtigt oliepumpen er fedtet. Men det kan være lidt bøvlet da den jo også skal samles på motoren. På den seneste motor jeg var blandet ind i fyldte vi oliekøleren med olie og monterede den med motoren på hovedet. Så løb olien ned de rigtige steder.
Okay, det er faktisk en kawasaki z650 motor jeg har gan i lige nu :-)
En litter er ret volsomt, har bare toppen, knasterne og cyl af så jeg skal ikke bruge ret meget :-)
Prøver lige at kigge på biltema igen, ellers vender jeg tilbage....
Har det et dansk navn ..??
Hvis det er de brugte stumper så bare smør med olie. Hvis ikke du har skilt bunden ad kommer olietrykket med det samme. Det gør det nu også alligevel.
Nye stempler og ringe må du kun smøre med olie. Ellers risikerer du at de ikke kan køres til og blive tætte.
Lindemann montpasta MP 790.
Smør alt lejer-knaster- vippearme-drev pakninger-pakdåser ja alt.
Afm. tændrør og tørn motoren til der er olietryk.
Lindemann tlf. 48141111 att. Simon.
Egil.
Ja Genau. Jeg kunne ikke komme i tanke om hvad det var det hed fra Lindemann. Det bruger jeg selv. Det må heller ikke komme på stempler og ringe.
Jeg smører alle pakninger på begge sider, så kan men altid adskille tingene og genandvende dem. (oliesi/ventildæksler.) Og så slipper man for at afrense/skrabe med deraf risesi for mærker og ridser. Gør du også det Frank??
Egil.
Jeg har oplevet at MP790 er så glat at pakninger glider ud. Så det bruger jeg kun på lejer og pakdåser. Ventildækselpakninger vil jeg helst montere tørre. Især på type4 kan de godt skride og drille hvis de smurte.
Hvis jeg bruger flydende pakning på en papirpakning bruger jeg den brune Permatex og forsøger at mætte pakningen så olien ikke kan suge igennem papiret. Efter anvisning fra Morten Iversen(Porscheværkstedet) som jo tilbyder "dråbegaranti" Man får 1000kr. for hver dråbe olie motoren spilder.
You must log in to post.