Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vw Type 4 1.8 Renovering

(permalink) Ricki Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej VWNettet

Jeg har været i gang med at renover min motor til min bus, pga den var utæt mellem cyllender og top stykkerne. Jeg pillet pakningerne ud som jeg har fået af vide jeg skulle der hvor jeg købte nye pakninger. men den er stadig utæt...

Så lige nu overvejer jeg at CNC fræse top stykkerne op, så der er ren overflade i den, og evt planslibe dem, det samme med cyllenderne. og så samle det med top pakningerne i, fordi jeg fjerne mariale og så vil jeg ligge mere matriale i, i form af pakning.

og så nye stempel ringe i den også.

Hvad synes i om det? andre der har oplevet ligne problem? er ideen smart nok eller der det lige så nemt med nye cyl., topstykker og stempler?

på for hånd Tak

-------------------------------------------
E-mail: toffifeenproduction@hotmail.com
Telefon: 25302769
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Din plan med at sikre dig at topstykkernes og cylindernes anlægsflader er 100% plane, er da absolut vejen frem. Du kan også overveje en spacer under cylinderen. Slib evt. cylinderne "til" i topstykket med ventilslibe pasta.

Har du iøvrigt overvejet om der er noget på motoren der evt. giver tændingsbanken?

Du kan også springe over honing af cylinderne, fræsning af cylindernes anlægsflader, samt nye stempelringe - ved at investere i nyt cylinder/stempelkit. I samme omgang kunne du jo vælge et kit med lidt mere cc :-)
http://www.aapistons.com/collections/vw-piston-liner-kits/products/vw-porsche-96mm-big-bore-piston-cylinder-kit-914-bus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bugservice Member
Skrev for 10 years siden | | | |

har du taget toppakningen ud ??? den går ikke vendehøjden bliver for lille og stemplet vil kunne nå topstykket

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Ricki Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Der er ingen tændnings banken. Motoren er fra en Porsche 914, passer stempler og cylinder, som du linker til, også i den?

Bugservice
Ja, det fik jeg afvide af ClassicVWparts, at alle VW værksted havde fået afvide de skulle, når de fik mulighed for det. men har nye pakninger til at ligge, skal jeg prøve og sætte dem i? det er olie der kommer ud, mellem cylinder og topstykke, så det kommer enten forbi stempel, eller ventilerne.

-------------------------------------------
E-mail: toffifeenproduction@hotmail.com
Telefon: 25302769
(permalink) bugservice Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej på en t4 motor SKAL der være toppakninger ellers bliver vendehøjden for lille måske ikke lige når du starter den op men når den bliver varm og den for nogen omdrejninger kan stemplet nå topstykket . Er det ikke bare din stødstangsrør der er utætte

Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Ricki Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så må jeg jo få dem i! :) Nej fordi jeg kan se det "bobler" ud mellem cylinder og topstykke

-------------------------------------------
E-mail: toffifeenproduction@hotmail.com
Telefon: 25302769
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vi kan planfræse dine kamre så de er 100 procent "lige" hvilket er en forudsætning for at den bliver tæt mellem top/cylinder. Vi kan også hone dine cylindre hvis ikke de er for slidte og du kan så købe nye stempelringe, så du på vej til at være godt kørende.

Planfræsning af 2 topstykker: 675 kr inklusiv moms.
Honing af 4 cylindre: 495 kr inklusiv moms.

Find os på facebook under: GetBackOnTrack.

Mvh Spring.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder som Bullers gamle hvide bus?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Griebel Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Uddrag fra en teknisk bulletin ang. type 4 motoren, udsendt fra VW ( maj 1990):

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel

Reply

You must log in to post.