Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1200 med overtryk

Tags:
No tags yet.

(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej, på utallige opfordringer;-)vil jeg skrive lidt om mit nye vinterprojekt: en 1200D motor med kompressor. motoren er en gammel fabriksrenoveret blok der har kørt 3 år i min -56 oval med doppeltportede toppe,2 weber 34, stinger og 010 tænding, men mer vil ha mer ;-) så jeg vil prøve at forbedre dens vejrtrækning "lidt" med en AMR 500 kompressor og en SU hs6 karburator, der skal også laves lidt bob hoover oliemods. så toppenes temperatur kan holdes lidt i ave, forhåbentlig!
motoren er nu adskilt og rengjort, lejer og bøsninger er ok, stempler er vejet og varierer 2gr. så der ska slibes lidt, plejlstænger bliver det næste på vægten.
det var lidt kort, mere kommer når der sker lidt på værkstedet, sikkert oss billeder når jeg finder ud hvordan?? der er et par på facebook.

H.

diverse 022.jpg
diverse 023.jpg

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nå det var jo meget nemt med de billeder ;-)

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) Massen1981 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kigger lige med her. Havde tænkt det samme med min 1200

(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er lidt inspiration her...

http://bugfans.de/forum/1200cc/

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Midt i juletravlheden blev der lige tid til et par timer på værkstedet, jeg lavede et afstandstykke til en 26mm oliepumpe så den passer i blokken, det næste på listen af to do ting bliver nok at bore propper ud, skære gevind og lave nye propper til at skrue i, skal oss ha lavet et laaangt bor(ca 260mm ) til at folænge højre sides oliekanal.

Massen: go ide, bare i gang jo flere jo bedre ;-)

Hagen: tak for linket, fin side jeg ikke kendte og så ka man jo lige få det tyske genopfrisket !!

Slut for nu og go jul til alle.

Henrik.

001.jpg

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lidt update, blokken er klar, alle oliekanaler er boret, renset, gevinder er skåret og propper er lavet, svejsede et 6mm bor på en rustfri stang så højre oliekanal er forlænget og forbundet med forreste knastleje, gik fint;-)filterholder og fittings er købt og tilpasset.
efter moden overvejelse er der bestilt nye lejer og bøsninger til krumtap og plejlstænger, som er blevet vægtmatchede indenfor et halvt gram.
Svejsemaskinen har været i gang og jeg har lavet en 2liters xtra oliesump og en aftrækker til knastdrevet, som virkede fint med hjælp af lidt varme fra en varmepistol.
Løfternes 2 oliefordybninger er blevet forbundet med 3 riller på tværs, for bedre flow til toppene, Dremelsliber er altså ganske gode;-)
Det var vist i det store hele hvad der er sket på kompressorprojektet, så er der et par tohjulede der ska ha lidt obs inden det kommende forår.

Henrik.

025.jpg
027.jpg
026.jpg

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) birke Member
Skrev for 9 years siden | | | |

"så højre oliekanal er forlænget og forbundet med forreste knastleje"

Den fidus kender jeg ikke.
Kan du forklare hvad fordelen er ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Birke: det skulle gerne give mere olie til højre top og dermed lidt lavere temperatur, den olie der kommer fra venstre side får bare en xtra mulighed for at komme til løftere og stødstænger, kan ikke lige få et link til at virke men prøv: Bob Hoover`s blog HVX MODS, masser af gode billeder og forklaringer.

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)
(permalink) ovali-56 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lidt update:

Blokken er klar til samling, propper er limet, lejer er tilpasset oliehuller, løfterne har fået 3 riller på tværs for at forbinde de 2 werket lavede i sin tid, længere oliesugerør er også limet og fastskruet, oliepumpen har også fået en tur med dremelen så hullerne der passer nogenlunde overens ;-) Krumtap og knast har været prøvesamlet og drejede fint rundt så på med en stribe loctite og momentnøglen.
Henrik.

001 2.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg

-------------------------------------------
vw oval-56, DKV-54, Royal Enfield-47, så keder man sig ikke ;-)

Reply

You must log in to post.