Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vw stoppet med at lade??

Tags:
No tags yet.

(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hejsa
min bobbel fra 1970 er pludselig stoppet helt med at lade. Jeg har kørt i bilen hver dag i ca. 7-8mdr uden problemer. Men i går aftes begyndte ladelampen og lyse og nu er batteriet helt dødt. Alle ledninger er tjekket og ser fine ud. Hvis jeg måler volt på generatoren kommer der intet. Kullene ser også fine ud. Måske et spøjst spørgsmål, Men kan det have noget med kulden og gøre? det skete ved den første nattefrost bilen har oplevet (i min tid). Ladelampen lyser meget kraftigt ligegyldigt om jeg giver den gas og ligegyldigt om jeg slukker alt lys.

(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dit bat kunne være faldet sammen prøv med et andet ellers laderelæ stelforbindelse

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har prøvet batteri skifte og har som sagt tjekke alle forbindelser. En generator går vel ikke bare i stykker?? Jeg kan ikke måle nogen volt på generatoren når motoren kører. Jeg måler på plus og på f som er lagt på stel imens. Ledningsnettet er ikke koblet til generatoren når jeg måler.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jo den kan da godt gå i stykker, hvorfor skulle den ikke kunne det på en over 40 år gammel bil?

og kulde er altid et godt bud på alle strømproblemer..

hvilken generator er det ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er en standard på en AB motor så det er vel en Dynamo?

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

dynamo er lige tyk hele vejen. generator starter med at være tyk. og bliver tynd. prøv at skifte laderelæet.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad og hvor måler du på dynamoen?
Hvis laderelæet ikke virker gør dynamoen som regel ingenting.
Tag begge ledningerne af dynamoen. Afisoler en stump ledning i begge ender. Sæt et voltmeter på D+ og stel. Start motoren og hold den på ca. 2000 omdr. Hold ledningsstumpen mellem stel og DF. Så skal en 12volt dynamo give 48 volt. Kan den det er det 97% sikkert relæet der er defekt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg måler som du skriver men får 0 volt lige meget hvor mange omdrejninger den får er det 0 volt. hvis jeg måler på ledningen som skal sidde på D+ og stel når der er tænding på bilen er der også 0 volt. Burde der ikke være 12 volt?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det ved jeg ikke. Det er også ligegyldigt. Strømmen skal komme fra dynamoen.
Hvis dynamoen ikke kan lave noget når du gør jeg siger, er den død.
Uden ledninger og uden at gøre andet end at starte motoren, selvfølgeligt, skal den give 1-2 volt. Det kaldes "remanens"
Kan den ikke det ville jeg prøve at magnetisere den. Ved at køre den som en elmotor og så holde ledningsstumpen på igen. Så skal den gå ned i omdr. fordi den så belastes.
Og så prøve at måle igen.
Altså plus fra et batteri på D+ og stel, ja til stel. Uden kileremmen på. Men jeg tror ikke på det. Det er normalt noget man gør på dynamoer der har ligget længe.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så kører og lader den igen!! Den havde åbenbart mistet polariseringen, umildbart pga kulden. Tak for hjælpen!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Helt sikkert ikke pga. kulden.Gjorde du som beskrevet?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nivolo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg satte en ledning fra DF til stel og en ledning fra plus på batteriet til D+ uden rem på. Derefter samlede jeg det hele og lampen stoppede med og lyse. Prøvede derefter og tage batteriet fra i tomgang, motoren blev ved med og kører. Hvilket den ikke kunne før

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så har du magnetiseret den. Sjovt at det hjalp. Men godt klaret.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fedt med positive tråde med råd og feedback, bilen kører og vi andre bliver klogere, mere af det.

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.