Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oprejst køling på type4 - CSP kit

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nogen der med success har anvendt CSP kit til ombygning til stående køling?

Svar helst kun hvis du selv har monteret et sådan kit...

Pfht, Henrik

(permalink) Biffo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad er dit problem/spørgsmål..?

Selvfølgelig fungerer det fint - ellers kan de vel ikke sælge produktet..

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

- Kan man bruge den original generator?
Svar: Det kan man vel ikke - da man så mangler et sted at placere blæseren....
- Hvad med udstødning kan man bruge den originale udstødning incl. varmekasser?
- Hvad gør man med studsen til den originale oliekøler? skal den blændes af?
- Hvor stor en olikøler skal der monteres for at det køler nok?
- Hvad med undersiden af cylindrene - bliver de kølet nok af?

Sådan nogle spørgsmål....

(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du skal bruge køleblæsesystem og generator fra Porsche 911 og en special mont.flance.
Denne flance mener jeg Jakob Spring (GBOT) fremstiller.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Genau: Er du sikker på at det er den eneste vej? Når jeg kigger på CSP's kit - ser det ud til at man kan anvende et type-1 blæserhus....

(permalink) t2pickup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

brug det org. det beste når den skal side i type2. og spar pengene som der kan bruges på andet. du kan lave det om til type1. men hvorfor. når det passer i type2.

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.aircooledtech.com/type4_upright_conversion/

http://www.superbeetles.com/Tech_talk/jan2.htm

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har mangler ca. halvdelen af køleblikket - og det er åbenbart ikke lige til at få fat i. Derfor vil jeg konvertere....

(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Henrik jeg har masser af type 4 blæk på lager have mangler du ??

hilsen thomas

(permalink) Biffo Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu er spørgsmålet vel omkring brug af opret (type 1) køling på type 4 motor..

Og jo - det er helt fint..!
Jeg bruger ikke CSP udgaven på min type 4 - derimod et DTM blæsersystem, men i princippet det samme..
Generatoren anbringes på den medfølgende generatorstand - og fungerer så præcis på samme måde som på en type 1 motor..
Cylindrene køles fint med det type 1 blæserhus, der skal bruges - med de samme "problemer" for cyl. 3 som også kendes fra type 1.. (brug et DTM, så er det løst..)
Oliekøleren skal fjernes - og erstattes af en ekstern køler..

Så spiller det - sværere kan det vel ikke være..

(permalink) warp Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har bygget en type 4 om med kittet fra CSP og det fungere godt. Der er altid noglet tilpasning, men det kommer man aldrig udenom. Jeg ville vælge samme kit hvis jeg skulle gøre det igen. (altså bygge om til opretstående køling)

img_2460.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak til alle for svar.

@Thomas 356: Jeg vedhæfter et billede hvor de dele der er markeret med grønt er dem jeg har.

De gule har jeg også men i tvivlsom stand. De resterende har jeg ikke. Jeg regner ikke med at skulle have varme i bilen - så de dele der udelukkende er til det formål har jeg ikke brug for pt.

Har du nogle af de skjolde jeg mangler?

1203531.jpg


Reply

You must log in to post.