Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator/manifold utæt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har et problem som jeg ikke har set før med min type 1 1300 enkeltport.
Problemet er, at der siver benzin ud ved karburatorens monteringsflange mod
indsugningsmanifolden et par minutter EFTER motoren er stoppet.
Det er lidt svært at se, hvor det siver ud, men der kommer et par dråber, som hænger
fra gevindstykkerne under flangen og det trækker ned af indsugningsrøret.
Den er tør sålænge motoren kører.
Karburatoren er en forholdsvis ny Solex 130/31 PICT

Nogle ideer?

Martin

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Karburatoren "løber over" når varmen trænger op fra motoren.
Tag luftfilteret af og kig ned i karburatoren. Så kan du måske se hvor det kommer fra. Men det er vel ret almindeligt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

benzin har det ikke sådan med at hænge i dråber , men mere løbe uden dråbe form. du er sikker på det ikke er vand der løber grundet det kolde vejr vi har? det kan give rim på manifolden , og når du stopper motoren bliver det til dråber.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak for svarene.

Jeg er med på, at den kan løbe lidt over og der kan sive lidt benzin ned
indeni manifolden efter en varm tur, men her behøver motoren ikke være varm.
Det er rigeligt, at den blot startes og går i tomgang et minuts tid og
så stoppes.
Karburatoren synes tør, når man ser ned i den indvendig.

Det er helt klart benzin. Dråberne hænger fra enderne af gevindstykkerne under
monteringsflangen.

Martin

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

OK, nu fandt jeg så årsagen;
Der sidder en blank prop i bunden af karburatoren under kanalen til tomgangsventilen.
Den drypper det lystigt ud af så snart motoren stoppes.
Proppen sidder lige på den yderste kant af pakningen imellem karburatoren og indsugningsrøret, så
det løber ned af flangen, forbi skiven og møtrikken og drypper fra enden af gevindet.
Der kommer rigeligt, velsagtens hvad der svarer til 30-50 dråber, så over et par minutter trækker
det sig rundt om hele flangen og siver nedaf indsugningsrøret.
Det får naturligvis vognen til at stinke langt væk af benzin og særligt brandsikkert er det nok heller ikke.

Men hvad er så løsningen?
Kan jeg redde karburatoren? Den er ca 10 år gammel men har kun kørt ca 2000km.

Martin

prop1.jpg

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Pratley Putty (original) i Standard Setting-udgaven var det, der skulle til!
Det tætter olie- og benzintanke og det kunne altså også tætne en utæt welsh-plug bundprop.
Det kommer i to stænger, som afklippes i lige lange stykker, moses og æltes sammen til ensartet farve og
presses ned på- og omkring proppen.
Der kan glattes efter med en våd finger (vand), hvis man ønsker det, det gjorde jeg for
at få en plan overflade hvor reparationen møder pakningen til manifolden.
Det tager 48 timer for stadset at hærde til fuld styrke og tæthed, men det var ventetiden værd.

Martin

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Og her et par uger senere holder det stadig fint.

Martin

(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Stadig tæt. :-)


Reply

You must log in to post.