Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor tunnings hjælp søges.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Tunnings eksperter.

Er der nogen der har en beregning/forklaring på hvornår man bruger dobbelte ventilfjerdere?
Jeg roder også med noget kompressor om der er nogen der har noget effaring med det? fx Opbygning, tænding osv
Jeg ville jo helst undgå for mange begynderfejl hvis det er muligt :-)

Mvh Claus
272919 nul ni

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Griebel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=6_159_2769&osCsid=3e9fbaae5dd253f59921786c7dafdd53

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super tak. Men er han ikke lidt overkill?

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Worst case scenario, - nej. Bedstefarkørsel, jo. Og så er der en hel masse derimellem. Det kommer an på selve knasten, løfterne, stødstængerne, ventil str/vægt og retainerne. Derudover har god eller dårlig vippearms geometri en del at sige.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det er til bedstefarkørsel behøver man hverken aggressiv knast og dermed heller ikke dobbelte fjedre og stålstødstænger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det vil sige at jeg bare skal købe det hele nyt og forstærket så har jeg ikke spildt nogle penge?
Er en ny elektronisk tænding til ca.1500kr er det pengene værd? Fx på en 1600 med kompressor.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.cbperformance.com/mobile/Product.aspx?ProductCode=2014

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ville hellere bruge mine penge på den her http://www.cbperformance.com/mobile/Product.aspx?ProductCode=1791 , men nu ved jeg ikke helt hvor meget du haft skilt af?
Jeg kender ikke den strømfordeleren.

- Casper

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det lyder til, at det her kommer til at koste dig en del penge. Tror du skal gøre op med dig selv, hvad det er du præcist gerne vil have. Og hvad dit budget er. Som andre har sagt, type 1'eren er en dum skid, fordi de første hypper kommer forholdsvis nemt, når man forbedre dens asmatiske forhold. Men derefter ryger de første 20k hurtigt.

Prøv at snak med Martin her på siden. Han er vel en af de få, som har lavet en kompressor opsætning på en type 1 med succes.

/Peter

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak for div råd og svar.

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus

Reply

You must log in to post.