Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oliekøler spørgsmål (Porcheblæs)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej

Når man sætter porcheblæs på sin motor og har den eksterne oliekøler. Skal man så sætte en ventilator på oliekøleren eller er det ikke et must. Der føler jo ikke noget med normalt.(på nogle kit)
Hvis ja har i så et link til en ventilator og en termostat?

Mvh Claus

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Claus :o)

Sørg for at oliekøleren sidder så den får godt med fartvind, så skal du ikke have blæser på. Elblæser er kun nødvendigt, hvis du placere køleren så den ikke får fartvind. Oliekøleren skal være forsynet med termostat så den kun lukker olie ud i køleren når det er nødvendigt.

/Rolf

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis man nu kører meget i kø => ingen fartvind - så er en el-blæser måske en god ide?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kø er for folk med standard motorer....

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ved kø- eller langsom kørsel er oliekøling ikke nødvendigt. Olietemp. stiger som hovedregel med omdr. og belastning. Omvendt vil det næsten ikke være praktisk muligt at blæserkøle nok ved høj belastning.
En vandkølet bil er også meget afhængig af fartvinden til vandkøleren. Blæseren starter som regel ikke ved f.eks motorvejskørsel. Den starter som regel når man kommer af motorvejen og kommer til at holde stille. Hvis man fortsætter med at køre starter blæseren ikke. Med mindre kølesystemet er lidt underdimentioneret.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dogfather Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super tak for de fine svar. Jeg må så lige finde den termostat hvis det er nødvendigt. Fulgte ikke med sættet.

-------------------------------------------
Bor på Amager.
Kører pt en 67’er splitbus

Reply

You must log in to post.