Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjææælp:(

Tags:
No tags yet.

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Vwnettet har endelig fået samlet min 1641 ad motor igen og har fået liv i den og til start gik den på 4 og nu gnister den ikke på cylinder 1 har et gennemsigtigt tændrør i den nemlig og kan se den ikke gnister og kan ikke få karb til gå ordenligt har en 009 fordeler på den kina version regner jeg med men kan det kun være tændkabel og hvordan juster i jeres org karb og fordeler 009 til i grader i tomgang for synes ikke rigtigt at få min til at gå godt og slet ik nu:(

Hvad med tilkøring af de nye cylinder og stempler og toppe?:) skal man gøre noget bestemt? :)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Når du nu får den til at køre skal du tilkøre stempelringene ved at køre fuld gas i 4.gear fra 60-100 km/t 20 gange og lade den motorbremse ned igen.
Det har jeg da i øvrigt skrevet til dig én gang tidligere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

okay:) men det skader ikke motoren at den har kun stået i tomgang da jeg har haft lidt bøvl med at få den til at gå godt:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det vil sige at du har bygget fejlen over på din nye motor?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej har ikke bygget fejlen over det er samme ad 1600 motor men opgav at skifte stempel ringe jeg havde bestilt de forkerte og blev lidt sur på mig selv og valgte så skifte cylle og stempler og toppe så nu er den 1641 med 1600 nye toppe på og så my 009 fordeler kina og har fået liv i den først selvfølgelig olie tryk før overhovedet at prøve at starte men tror jeg har glemt for meget fra autogrundforløb men vil lige prøve at se om jeg ikke får gnist ud af den:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

009!! smid den ud og mont. en brugt org.

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har jeg også valgt kan ikke få den til at gå overhovedet så hvor kan man købe nye org strømfordeler til en ad 1600:( og en org my kaburator tror ik den gamle heller er til noget som helst godt

hvad stødstænger rør man kan skifte unden at pille toppe af er best til at være tæt har kæmpe utæt hed med mine justerbare fjerder fis og ved godt org er bedst men vil helst undgå at rykke toppe af kan det passe dem fra CSP er best?:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hvorfor ny - en org brugt er 10 gange bedre end en kina model - så køb du bare en brugt - skal selvfælge være kontrolleret - det er vel bare at efterlyse den herinde - evt med reserveldelsnummer der passer sammen på begge dele. har du ikke nummeret - så spørg så er der måske nogen der kan hjælpe dig med det også..

det er bedst at pille toppene af - og det er ikke så slemt som de lyder..
har du iøvrigt ikke lige haft dem af hvis du har skiftet cylinder sæt ?
har du smidt de gamle i igen med de gamle pakninger eller ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan jeg tjekke om den gamle er brugbar for det er vist en bus fordeler motor den er org den ad motor?:) nr på den er
Z 43

0 231 168 015

043 905 205L

Det er de nr der på den gamle dens vakuum dåse dur fint men over vejer at smide elektronisk tænding i:)

Og vil helst undgå at skulle rykke motor ud og skille alt af igen:(

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej igen har nu fået sat ny kaburator på den og lavet electronisk tænding i den org fordeler men nu her kan motoren ikke kører 100 den kan tage gas men hvis jeg lynhurtigt givee gas skyder den ud af udstødning og når jeg kører i den kan den slet ikke trække sig op i fart det er en org 1641 motor men
Hvad afstand skal comfire fra vw classic parts stå i afstans?:) de der 0.30 mm eller er det der jeg tager fejm?:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

skift tændrør og grund jurster karbs
ellers kom op med den så skal jeg få den til at køre
mvh bo 25173329

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er lige blevet skiftet tændrør det fik den imens jeg samlede motoren hvor bor du henne af Bo:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ved Kolding ring eller sms
mvh bo

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Bo kan godt være jeg kommer forbi men nu vil jeg lige selv give det nogen forsøg ellers så skriver jeg:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Vw net
min 1641 opsætning er nu følgende
std strømfordeler med kontakt tænding
Med den org 4500 omdrejningerne begrænser

Std karb ny fra empi Med 130 main
og 60 tomgang

Mit nye 1600 toppe med
35mm og 32 ventiler

Mexico vw sport udstødning

justret alle ventiler til 0.15mm

Og den går stadig af h til går rigtigt fint ved 20 grader efter top men før tdc så skyder den som en død motor

er der nogen som ved om en AD motor krumtap er anderledes med notten end en 1300 f motor?

for er ved at bryde sammen over den motor at jeg ik kan få tændingen på plads 5 grader efter top som den t2 fordeler vil havde

Hvad type fordeler kan kører med en 34-3 kaburator udover den her t2 org 1600 fordeler og er der en som har 1 der virker da jeg tror ham rene ikke har sendt strømfordeleren og snydt mig for penge så:(

har tjekket indsugning for utæt hedder ingen resultater :(

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu må du sgu stoppe, du skal ikke hænge mig ud her uden at kontakte mig først:-(
Kan oplyse dig at den er sendt i onsdags herfra :-)

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) SJN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Og så er der vel kune at pille et tændrør ud og checke at tdc virkelig er tdc iflg dit remhjul. Ellers på med et originalt, så plejer det at spille...

Der er vel også en reel mulighed for at du knasthjul står forkert nu hvor du har haft det hele skilt ad ?!

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Undskyld René havde ellers sendt dig en email med et billed vedhæftet af overførselen og havde ingen svar fået så troede jeg at du snød mig:)

UNDSKYLD :)

Og har ikke haft blokken åben på den kun haft alt skilt af til blokken stod stod med knast og pjelstænger og oliekøler stadig mont resten har jeg haft af skilt af

For ville helst ikke åbne blokken da jeg nemlig frygter at jeg skulle komme til at gøre præcis sådan noget

Og ja tror jeg må prøve og tjekke det alu remhjul om det er forkert forhold til org t2 remhjul:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Igen en lille opdatering

Fandt ud af remhjul uorg alu er til at lukke op og ja i
den var helt ude af tur så på med org nu spiller motoren meget bedre

skal nu bare havde min kaburator finjusteret med accelerere pumpen og blandings forholdet for den lyder som om den drunker når man hurtigt giver gas:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!

Reply

You must log in to post.