Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Jeres erfaring med Comfire tænding?

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej jeg har endelig fået min 1600 til at gå lidt bedre altså i tomgang går den rigtigt godt men når du giver den lidt gas skyder den 1 gang og så tager den omdrejningerne men kører du i den så kan slet ikke trække har ingen bundtræk overhovedet kan det skyldes fejltænding.

Skal siges har tjekket vippetøj 0.15mm justeret

Tjekket indsugningsmanifold for utæt heder ved at spjøte væske på ingen reaktion

Prøvet at justeret kaburatoren som er ny 3 gange men uanset hvad så vil den bare ik trække

Den kører med en org t2 strømfordeler med comfire har tjekket strømfordeleren den virker både vakum og klodse avance

Har fundet ud af strømfordeler låsen den låser ikke den ordenligt kunne dreje den med begge hænder da jeg gik i stå vil den nemlig ik starte overhovedet så opdagede jeg det kan det skyldes det er fordi strømfordeleren drejer sig selv når motoren tager venderinger men forstår stadig ikke
hvor bundtræk er

Hvad er tænding på en t2 AD motor?:)

Altså indstilling kan være fejlen ligger der for den kører bedst ved ca 5 7 grader efter TDC :)

Men hvad er comfire ry virker det eller er det noget skrammel?:) eller virker det lun til 009 fordeler for købte den med til vakum:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det lyder næsten som om der er for lille hoveddyse i den nye karburator. Prøv at check den, og evt. skift den ud.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En type2 motor kan godt være født med en remskive med tændingsmærket 5 grader EFTER top. Den skal stå 7,5 grad FØR top. Så i værste fald står den 12,5 grader forkert.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ny karburator?? hvis det er en repro skal du adskille den fuldstændig og se om alle
kanaler har fuld gennemgang.Har selv oplevet at en kanal ikke var boret helt igennem, det var hun spidsen af boret,dermed var hullet for lille.

Egil.

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Okay:) men har nemlig skiftet min remskive ud med den med tal alu remhjul og den går kun godt ved 7 til 10 grader efter alt før dør og går den ud af:(

Og det er en Empi 1600 kaburator købt hos classic parts men der fulgte også nogle dyser med i en pose der tog hvis man kørte i et miljø med højoktan kunne man sætte dem i eller skulle de std kunne køre på altmulig blandet:)

Hvad dyse skal sådan kraft karl kører med for kan jo være det er dyse problem

Den er en 1641 og er det normalt den skyder olie ud af åndeslangen fra påfyldning når den kører skal den sidde på filteret? For fik den tæt men nu skyder den lidt olie op i påfyldning udluftning og det får mig til at tænke på om der er for meget tryk i blokken med et 1641 kit?:) eller er det et tegn på døde stempel ringe:(

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

(permalink) simon Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad skrev du Genau kan ikke læse noget?:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!

Reply

You must log in to post.