Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator eller ikke karburator, det er spørgsmålet.

(permalink) Janus Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg er godt klar over, at jeg er forkert på den med selve køretøjet. Men men men, der er mening med galskaben. Det her er jo forumet med den hårdeste og bedste viden i den Danske VW verden. Og som gammel bruger at dette fantastiske sted, bliver jeg simpelthen nød til, at høre de kompetente om råd og vejledning.

(Jeg er medlem af T3 forumet, men får ikke rigtig svar på mine spørgsmål.)

Det som det handler om her er, at jeg har en T3 pick-up med en DF 1,9 WBX i numsen. Den er forsynet med en Solex Pict 34-5 karburator. Se der kom ligheden ind, og hele humlen til dette indlæg. :)

Jeg har nusset motor og bil hen over vinteren, men afholdt mig fra, at rode specielt meget med karburatoren.

Den driller lidt omkring tomgang, chokeren lever lidt sit eget liv, og den trænger bare i det store hele til en ordenlig omgang kærlighed. Men når jeg søger på rep. sæt til den. Så dukker der kun de almindelige pakningssæt frem. Min karburator har så lidt flere hængepartier end bare pakninger og membraner. Der er lidt med returfjedrene, og den lille vacumdåse samt, at den nok bare har set bedre dage.

Så spørgsmål 1 er, kan der skaffes yderligere reservedele til den type karburator eller, skal jeg bare for gak og løjer forsøge mig med, at makke et indsprøjtning på.

Det skal lige siges som side bemærkning, at jeg bruger bilen som daily driver, og det er lidt derfor jeg tænker i indsprøjtnings baner.

Men det skal ikke bare være et hvilket som helst indsprøjtning, det skal være det billigste af de billigste, og gerne noget rigtig skrot makkeri. Nogen der tages lidt herfra og derfra og evt sættes sammen og styres med noget gør del selv MS styring.

Grunden til, at indsprøjtning kom på banen er, at Jacob Varlen og jeg stod og kikkede på en skrottet Golf 2-3 stykker med en monopoint indsprøjtning, og blev ret hurtigt enige om, at den helt sikkert kunne makkes over på sådan en vandbokser.

Nu er det så, at jeg gerne høre om de gyldne erfaringer, for er der mon et bedre alternativ. :D

Jeg studere, og er på SU, så derfor er det et fra skrot til slot projekt. Jeg kunne jo "bare" sætte et originalt sprøjt på. Meeeen de er ikke billige i funktionel stand.

imagedenrodebaron3.jpg
imagedenrodebaron4.jpg
imagedenrodebaron5.jpg
imagedenrodebaron6.jpg
imagedenrodebaron7.jpg

(permalink) Janus Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Lidt mere at kikke på, for de nysgerrige.

04-05-2013031fhu4e.jpg
imagedenrodebaron1.jpg
imagedenrodebaron2.jpg

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

prøv at tage 4 foto a kaburatoren .et fra hver side.måske er det en pict 34-3 med lidt tilbehør bygget på.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Janus Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej det er en pict 34-5. Det er original karburatoren. Så ja den er meget lig en 34-3/4, bare med mere gejl og lir.

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så kan du nok bygge en Solex Pict 34-3 på.de ekstre ting er benzinspareting .men det ville da hlælpe med de foto.dyserne skal nok med over.jeg har en Hvis det er,se link .bor i Hvidovre.

http://vwnettet.dk/topic/206551#post-828385

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) luplau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan se det ser ud som om der er en pull-down dåse på den til chokeren (den sorte plast dåse) det er en typisk fejl på flere vw motorer, forstået på den måde at hvis den ikke virker, så lukker chokerspjældet for meget når motoren er kold. Den sorte dåse tvangsåbner så spjældet lidt (3-4 mm) ellers står motoren og hugger og kulmer sort os og motoren kan gå helt istå. du kan prøve at starte motoren også holde en finger ned på chokerspjældet og hvis det lukker helt så er der noget galt, enten utæt pull-down dåse eller forket indstillet

(permalink) Janus Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har ikke lige mulighed for, at tage billeder rundt om karburatoren. Den sidder på motoren, som sidder i bilen.

Jeg har selv mistænkt pulldown dåsen, og den er til at købe for menneskepenge. Så hvis jeg beholder karburator setuppet, så skal den skiftes, bare for mistankens skyld. Men jeg må lige lave det tjek du beskriver.

Der er slet ingen tvivl om, at hele karburatoren er justeret forkert. Den var i sørgelig forfatning da jeg fik motoren.


Reply

You must log in to post.