Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  frank a,jeg har brug for din hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har set på en anden bilmærkeklub hjemmeside,at du har leget lidt med den samme ide som jeg har
jeg har fundet et par calipere fra en talbot,med 48 mm stempler,og min plan er at de skal moteres på min buggy,
men hvad gør jeg med min hovedcylinder,er den stor nok eller skal jeg bruge en anden,hvis jeg skal bruge en anden ,hvad skal den så være fra,kan man få noget bolton.eller noget der skal tilpasses,
hvad med mine bagbremser,kører med 19 mm hjulcylindre,og 40 mm bakker,kan det fungere sammen ?
mvh thomas

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg vil tro at den hovedcyl. som bla. csp sælger til større bremser kan gøre det. Den er 21mm, 20,noget. Den er fra en gammel Passat op til 1978 og kan købes til små penge andre steder. Den passer direkte på men har et par boringer for meget. Dem lukker jeg med en tilsvejset bremserørsomløber med en lille stump bremsrør i.
Så kan du jo eksperimentere med om du kan køre med 22mm bagpå.
Hvilket fabrikat calibre har du fundet?
Personlig tror jeg ikke vi får noget ud af det. Når man sætter større hovedcyl på skal man træde hårdere. Og en buggy mangler ikke forbremser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

tak for det
det er girling calipere,det var ikke for at jeg ville ha større bagbremser på,men når nu hesten omme bagi bliver lidt større,er det jo rart nok at kunne få hold på den igen,
jeg er ikke så bange for at pedalen bliver for hård,da jeg har monteret en udvæksling/ bremseforstærker på den,hvad med den hovedcylinder passer det hele bare lige på,jeg tænker på længden på trykstangen ? eller skal jeg til at være lidt kreativ.
når du nu lukker huller i en hovedcylinder,hvorfor så ikke bare bruge en kugle og en bremserørsomløber ?

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kører med simca kalibre foran, med 48 mm stempler. Jeg tror nu ikke at jeg ville rode med det på en buggy.

Min opsætninger er som følger:

* Simca Ate kalibre foran med 48 mm stempler, men med standard størrelse klodser.
* 20,64 hovedcylinder, som jeg med Frank A's hjælp fandt hos Howdiaudi til billge penge. Der skulle så bores to ny monteringshuller i napoleons-hatten, for at få den drejet, så den kom til at sidde rigtigt. Trykstangen er stadig den originale, og passer fint.
* Type 3 bagbremser, med 22 mm hjulcylindre.

Det har givet en kraftig bremseopsætning, med fint pedaltryk. Kan helt sikkert anbefales. Desværre er der jo ikke TÜV på denne kombination.

Man kan så nørde den yderligere, ved at skaffe kalibre fra en Simca Horizon 1600 fra 85 og frem. De har næsten samme kaliberhus, men med noget større bremseklodser. Den model jeg har er vist nok fra en Simca Horizon 1200 fra omkring 83.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det lader til, at man stadig kan skaffe dem:

http://www.cheapbrakecalipers.co.uk/car/talbot-horizon-1-6-1985-brake-calipers

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er kun fordi det er en 1303 du skal bore andre huller. Og det er strengt taget ikke nødvendigt. Man kan bare lade den sidde på skrå.
Jeg ved heller ikke om der er et problem i at bruge Talbot caliberen på en almindelig type 1. Der bliver noget med anbringelsen af bremseslangen. På en 1303 løses det vel ved at den jo har en lille stump rør rundt om fjederbenet?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad er det for en hoved cylinder som man købe hos howdiaudi i stedet for CSP ☺

Kan du være behjælpelig der Frank

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror jeg har partnummeret på kvitteringen i mailen fra dem. Kigger ved lejlighed....

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jeg har nummeret på den hovedcylinder,mbk autodele har den til 300,
det med montering af bremseslanger har jeg fået styr på,bolco har altmuligt hydraulik fittings,så den er klaret med en banjo og tilhørende bolt,
hvad er forskellen på type 1 og type 3 bagbremser ? er det diameteren på tromlen

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

vare nummeret på hovedcylinder 824732
mbk auto dele har tlf nr 97220444

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja type3 bremserne er lidt større. De er samme som forbremser på 1302 -03. Varianten har større hjulcyl. end personbilen.
Når jeg siger 22mm hjulcyl mener jeg de forreste cyl fra en almindelig type1. De passer bagi også. Bare som en mulighed.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Bildeleshop.dk 210 kr. Varenummer 824732

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror altså der vil være meget stor risiko for overbremsning på forakslen med 48 mm calipere, osse sammen med 22 mm cylindere bagpå,- sammen med forhøjet pedaltryk. Jeg ville "nøjes" med en 42 mm. når det nu er en buggy.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tror du har ret Torben. Når det nu er et let buggy.

/Peter

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hej
er de kalibre direkte bolt on eller skal der adapter til...?

mvh Thomas

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

De kan boltes direkte på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 9 years siden | | | |

super...det vil jeg nulre lidt med på min ghia..

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff

Reply

You must log in to post.