Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Advarsel: Himmelservice

Tags:
No tags yet.

(permalink) Teis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg vil gerne dele min oplevelse, med kvaliteten på himmelservices himmel, til min '55 boble, med foldetag.

Jeg skulle have sat ny himmel i min '55 boble, og har får brugt himmelservice, så købte himmel samt klud til foldtaget hos dem, i den tro det ville være det bedste på market. Alle siger jo, at hvis du vil have kvalitet, skal du købe hos himmelservice.

Det er så ikke helt rigtigt.

Jeg aflevere himmel og klud til en saddelmager, som jeg har fået anbefalet af flere, uden at kigge nærmere på det, da det jo burde være tip top.

Efter saddelmageren har skilt bilen ad, ringer han og fortæller, at kluden ikke er til en boble, men en bus. Det er alt for stort, og vi bliver enige om han skal sy det om, så det passer. Der står på følge sedlen, at det er til en boble.

Da jeg så henter bilen i går, efter at saddelmageren har bakset med den i 1 mdr. kigger vi denne sammen igennem.

Kvaliteten på stoffet er helt i bund, og det ser ikke fantastisk ud. Saddlemageren fortæller også, at stoffet flere steder kun lige kunne nå, og at han måtte reparere syninger flere steder, at de fra himmelservice side, ikke var i iorden.

Ud over det, så har himmelservice, vendt bagsiden ud af, på de store sidestykker der sidder ved sideruderne. Der er kunst læder på b-stolperne, så jeg er sikker på, det ikke er saddelmageren der har lavet en fejl.

Alt pap, der sidder i himmelen er så blødt, at saddelmageren er blevet nød til at "fuske" for at få det til at side pænt.

Stoffet til indersiden af foldetaget, var så kort, at for få det til at sidde rigtigt, har saddelmageren blevet nød til at sy et ny stykke, af stof som jeg har bestilt hos himmelservice.

Alt i alt, har oplavelsen med himmelservice været så ringe, at jeg vil fraråde folk at købe hos dem.

Jeg tager billeder, og sender en udførlig mail til dem i dag eller i morgen. Så må vi se hvad de siger.

Så jeg er blevet små 17.000 fattigere, men har stadig en himmel der ser ud som noget klamp.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

17k for en himmel, så er det edderpikme også betalt!
Hvis den rigtige mand nusser en TMI himmel, kan den blive ret flot, og helt stram. . Og det er Ca 1 dags arbejde, med foldetag og oval rude.
Jeg plejer at betale.ca 3-4ooo kr, og så har jeg en super flot himmel.

Hvis sadelmageren kunne se, at den himmel du havde køb var forkert /dårlig, hvorfor lapper han så vidre på lortet, i stedet for at skaffe den rigtige, eller sy en fra bunden?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Teis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

17.000 er med betaling for saddelmager, og det er en himmel i "rigtig" stof, ikke plast.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dyrt.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) GiDenGas Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Teis: Ærgerlig oplevelse. Men i min optik griber du også helt forkert an. Hvis man får leveret varer fra et tilsyneladende anerkendt firma som Himmelservice og tingene ikke er i orden. Så ringer man/mailer man til dem og brokker sig i stedet for at begynde at lave om på noget. Sender pisset retur og få det som der skal bruges til bilen og som for øvrigt er i orden. Men det er altid nemt at være bagklog når skaden er sket !

-Mads

-------------------------------------------
Roder med type 1 fra 68 og hedder sjovt nok Mads og er fra Kbh. Mobil 40 98 12 00
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er vel heller ikke 100% fair at hænge et firma ud på nettet hvis de ikke engang har fået mulighed for at rette op på den fejl de har lavet.
Det er menneskeligt at fejle.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Gert Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fuldstændig enig med GiDenGas og Michael Munk. Man returnere selvfølgelig en defekt/forkert varer, INDEN man begynder at lave den om eller tilretter efter bedste evne..hvilket sadelmageren så ikke magtede alligevel.

Og jeg havde IKKE accepteret, at sadelmageren - uanset om det er "hans fejl" fra start - leverer noget der er vendt på vrangen (b-stolpen). Det er da en ommer. Kunne han ikke have vendt det om inden montering?

ps. har aldrig handlet hos himmel-service, så kender ikke det firma.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har monteret et par kabiner derfra - og de passede fejlfrit, og var virkelig pænt håndværk. det der haltede med himlen var mit håndværk - men det er jo ikke deres skyld..

også manglede der noget fyld og friske fjedre i sæderne - men det var jo kundes fejl.

man kunne sige at fandtes der en hel masse andre leverandører af orginal kabiner i kvalitetsstof - så kunne man bare vælge dem - men der er vist kun en to tre stykker..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis ikke himlen var den korrekte model, skulle du jo ha sendt den ned for ombytning.

Jeg synes det lugter lidt meget af en sadelmager, der har "lusket lidt til lommen" Tror det er ham du skal ha en man to man talk med.

Det jeg har haft fingre i fra pågældende firma har været fuldt på højde med det forventede.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Teis Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kan godt se hvad i siger, det med kluden til taget, ser jeg også bare som en menneskelig fejl. Det er mere kvaliteten på stof, syninger osv. jeg er skuffet over. Jeg kunne sagtens sende tingene tilbage, men hvor skulle jeg så købe fra. Det skulle jo være det bedste firma til himmeler til VW.

Jeg har set det andet arbejde, saddelmageren har lavet, og der er ikke en finger at sætte på det. Han anbefalede selv, at bruge himmelservice, så det gjorder jeg.

Jeg har efterfølgende talt med saddelmageren, og han er gå med til at lave den om, efter sommeren, på hans regning.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) fedtmule Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hmm tjaa jeg syntes nu også det er forkert at hænge et firma ud pga de har sendt en forkert vare
jeg ville feks ikke begynde at tilpasse et ledningsnet fra en anden model og tro det så ville blive i orden det lyder jo helt galt i min verden :)

(permalink) Scharling Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvorfor lavede saddelmageren ikke bare en ny himmel? Han kan jo købe det rigtige stof, og selv sy en ny... og du kunne have sendt den forkerte tilbage.
Jeg syntes det lugter af dårlig service fra saddelmageren.

Held og lykke med bilen :-)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) niels t Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej ,jeg har selv hentet mohair himmel og gulvtæppe hos himmels.til min 61boble ,da jeg har nye model varme kanaler på syede de to andre trekanter til gulvtæppet ,mens vi kikkede biler hos Porche lidt der fra ,2timer efter alt klart ,første klasses servis,det er monteret af sadelmager ,alt perfekt .hilsen Niels t

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg tilslutter mig dem der ikke mener det er helt fair at hænge Himmelservice ud. Eneste rigtige, i mit perspektiv, ville have været at returnere varen til Himmelservice. Jeg er komplet uforstående overfor at du har valgt at lade en saddelmager sy det om. Det er i hvert fald uberettiget at udtrykke utilfredhed med at stoffet nogle steder er for kort.

Man skærer jo heller ikke en forklap op for at svejse den sammen til en bagklap;)

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) christinebelle Blocked
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er en interessant oplevelse, min bil Maxim er: bare driver.

-------------------------------------------
Driver Doctor
(permalink) Scharling Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Bankemanden skrev: Man skærer jo heller ikke en forklap op for at svejse den sammen til en bagklap;)

Jooo..... Nogle kunne godt finde på dette ;-)

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com

Reply

You must log in to post.