Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Klonk lyd og ryk i bilen.

Tags:

(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I påsken købte jeg en 1200 fra 1973. En sparkæfer.
Det første uge kørte den fantastisk godt og der var ren fornøjelse.
De sidste 14 dage siger den nogle gange et "klonk". Det er ikke altid, men nogle gange når jeg bremser eller kobler ud. Det kommer bagfra. Er som om det bliver oftere.
Den sidste uge er der begyndt at give nogle ryk i bilen når jeg accellere. Den virker underlig sløv. Dette i alle gear. Det kommer ikke når jeg kobler ud.
I dag kørte jeg så en lille tur. Nu er det helt galt. Jeg "listede" hjem i 2 gear.
Jeg har været nede under vognen. For mig ser det Umiddelbart normalt ud. Der er ikke slør i hjul. Og intet der ser ud til at være løst.
Nogle der har et bud på hvad der kan være galt?
Mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forreste gearkasseophæng defekt. Jeg syntes det er ved at blive et standart svar :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak for svaret Frank.
Jeg har læst på forum, inden jeg stillede spørgsmålet og kan se det har været svaret flere gange. Jeg har forsøgt og selv undersøge det. Men når man er nybegynder, er det ikke umiddelbart nemt. Jeg må bare prøve igen.
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Brug et dækjern eller en donkraft til at løfte forenden af gearkassen. Eller start motoren og træk håndbremsen og få en hjælper til at koble til og kig under bilen om gearkassen hopper 5cm op i forenden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak for svaret.
Jeg har i en anden tråd læst at man kan rykke i udstødningsrørene. Det har sagt klonk en gang. Men kun en. Jeg kan se at forreste gearkasseophæng bevæger sig meget når jeg gør det.
Vi har startet motoren. Trækket håndbremsen og koblet flere gange. Den bevæger sig IKKE?
Kan du forklarer mig, hvad der er galt med forreste gearkasseophæng?

Og noget der er endnu sværere:
Kan du, elle andre forklarer en TOTAL nybegynder, hvordan jeg skifter ophænget? (Haynes er på vej)
på forhånd tak. -Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv at spænde bagakslerne efter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der var faktisk et par steder der skulle spændes efter. Det virkede som om det hjalp. Jeg kørte dog kun en kort tur derefter, da den stadig har problemer med at den accelerer i ryk. Tager ikke ordentlig ved og virker sløv.
Jeg tænker noget med tændingen,falsk luft, eller at den ikke får føde nok.
jeg må arbejde videre med det.
Tak for hjælpen.
-Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Går den på 3 cylindere?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu er jeg nød til at afslører min uvidenhed.
Hvordan ved jeg om den kun går på 3 cylindere?
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Villy du kan prøve at tage en tændrørs hætte af, 1 af gangen og start og se om det har nogen virkning og prøv så med alle 4.Du kan også gøre det i mens at vwen er startet men så husk at passe på kilerem og stød fra tænding.:) lykke til MVH Jens vejen.

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216
(permalink) SJN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er jo også den mulighed at hvis de ryk den giver, gør at omdrejninger stiger mens "rykket" står på ?? ... I så fald er det nok planetgearet i differentialet du skal kigge på ...

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej villy du kan prøve på youtube (have to adjust ignition vw 1200).der der nogen forskellige.

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tak Karsten, Jens og Søren. Jeg arbejder videre med det i morgen.
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har nu tjekket alle tændrør. Der er gnist på alle. Den kører vist på alle 4 cylindrer. Har bestilt nye tændrør, da de der sidder i er gamle og rustne.
Den går godt i tomgang, men kører stadig i "ryk".
Jeg vil prøve at indstille tænding, men skal bruge en tændingspistol. Hvilken vil i anbefale? Jeg har læst i andre tråde om Opticon, men kan ikke finde nogle af dette mærke. Andet mærke jeg kan bruge?
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

kan jo også være de ryk det giver i bilen skyldes en dårlig justeret kaburator , eller den trænger til en rensning , det kan sagtens være fejlen når du beskriver bilen som sløv i optræk og kører i ryk.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Alle tændrør var våde. Derfor tænker jeg at den får benz.
Er det kaburatoren du anbefaler jeg starter med i fejlsøgningen?
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja tændrør bør ikke være våde , det kan betyder den oversvømmer motoren med benzin , så prøv at adskille din kaburator og rense den , alle dyser blæses rene med trykluft. det ville være et godt sted at starte med den kaburator , evt søg på youtube , der er videoer med rensning af kaburatore , bare hvis du ikke helt tryg ved at adskille den.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Villy du kommer hele vejen rundt og som brotgaard skriver så er youtube fint. håber du finder fejlen. held og lykke. MVH Jens Vejen

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216
(permalink) vwilly Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Syndes lige jeg skylder at fortælle hvad det hele endte med. Jeg gik bagakslerne igennem. Der var et par steder der skulle spændes efter. Klonk lyden er ikke helt væk, men det er sjældent jeg hører den. Jeg holder øje med om det løsner sig igen.
Jeg rensede karburatoren udvendig med motorrens og skilte den ad. Rensede dyser osv og samlede den med nye pakninger osv.
Nu kører den lige så godt som tidligere. Jeg er ikke helt sikker på at den står ordentlig i tomgang, men det skal jeg nok finde ud af.
Det har været en god og lærerig oplevelse og jeg er glad for at selv kunne lave min bil.
Tak for hjælpen til jer alle.
mvh Villy

-------------------------------------------
The true heros, that keep it all going, will one day receive glory in heaven!
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Villy. Skulle der være en anden gang. er jeg klar :).
P.S der er ikke noget beder end at lave det selv.
M.V.H jens.

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216
(permalink) SJN Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Husk nu at møtrikken skal spændes RIGTIG GODT TIL. Her er håndmoment ikke nok, det skal en god luftnøgle eller en stor trækstang til.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja 60kg mand på en halv meter stang.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jens vejen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej villy hvordan går ud.

-------------------------------------------
Vw 1200 jeans. WHY WEAR JEANS WHEN YOU CAN DRIVE THEM.:)
VWKLUB NORD. Tlf. 42334216

Reply

You must log in to post.