Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Smadret gevind - Helicoil vs Gevindindsats

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nørdum Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hallo Lads. På min 914 2,0 er gevindet blevet smadret til pindbolten/støttebolten fordi forrige ejer ikke har haft aflastet bagpotten, så den har haft arbejdet op og ned. Det har jo så resulteret i at jeg træk pindbolten ud den den skulle gøres fast.
Nu står jeg så og skal have fikset dette, og der er 2 muligheder : Helicoil eller Gevindindsats?
Hvad har I erfaringer med, jeg tænker at gevindindsats er det bedste, godt nok skal hullet boret op til 12mm.
Vh Kasper

-------------------------------------------
VW Type 3 1600 Variant 1973. (Solgt. Vw Type 1 1303 Cabriolet.(Solgt)
Porsche 914(solgt)
3143 7242
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

V coil. Men hold di på 10 mm. 12 mm er for meget, og der vil ikke være nok gods til at holde coilén på plads.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ville anvende Heli Coil.Husk 1/2 omgang inde.Speciel tap og korrekt bor.
Hvis du anvender gevindbøss. skal der undersænkes.

(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://youtu.be/843jjv58BCA

Durafix

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) Genau Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den tror jeg ikke dur

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg ville benytte en gevindbøsning.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Farmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

En gevindbøsning er "strengt forbudt" i områder hvor materialet udvider sig så meget pga varmen.
V coil (Völker) vælges fordi de har en større evne til at blive i hullet så at sige ift. en alm helicoil

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg drejede en 10mm gevindstang ned til 8mm i den ene ende, og skar gevind. Det virker perfekt..... altså en støttebolt 8/10mm
Såden en støttebolt kan du få lavet "alle" steder..

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Nørdum Member
Skrev for 9 years siden | | | |

De herrer. Tak for hjælpen, jeg regner med at jeg prøver lykken med en v-coil.
/Kasper.

-------------------------------------------
VW Type 3 1600 Variant 1973. (Solgt. Vw Type 1 1303 Cabriolet.(Solgt)
Porsche 914(solgt)
3143 7242
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nu har du jo valgt løsning, men alligevel vil jeg da gerne bakke Karsten_vw´s løsning op, bare ikke lige med en "normal" gevindstang da de normalt er i ringe kvalitet. En 10.9 kvalitet skrue i 10mm, neddrejet til ø8 med m8 gevind er en 100% sure thing.

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com

Reply

You must log in to post.