Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hos Henriksen - 1960 typ 117

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nå, blot en lille tråd med det projekt, jeg nu har valgt at kaste mig ud i. Det er efterhånden over 10 år siden, at jeg sidst har haft en typ 1.

Bilen er stadig på de originale plader og oprindelig solgt fra forhandler i Kbhvn. Det er en tidlig årg 1960. Altså stadig med retningsvisere og 30 HK motor mv (original motor er dog udskiftet i 1974).

Bilen er egentlig i meget fin stand - set i lyset af at den har været uafbrudt indregistret her i DK i 55 år nu. Den har ikke tidligere været restaureret og dele af lakeringen var original (bagagerum, underside mv). Yderligere er det helt tydeligt at top og bund aldrig tidligere har været adskilt.

Der er lidt rust - og tidligere udført pladearbejde, der skal rettes lidt op på. Er derfor nu blevet afrenset for gl tectyl og herefter blevet sandblæst & primer. Håber at den kan blive klar til maler engang senere på året (til efteråret).

mvh Henrik

dasauto1.jpg
frsand1.jpg
sand-complete1.jpg
primer3.jpg

(permalink) Hagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Et fint projekt...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg glæder mig virkelig til at følge denne tråd. Der er garanti for høj kvalitet, når Henriksen kaster sig ud i et projekt.

Skal det være en "driver" eller en show bil?

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Takker, det skal være en "driver" - det andet er jeg blevet for gammel til. Den skal ud at køre! Motor bliver selvfølgelig igen en 30HK. Her er par billeder mere fra sandblæsningen.

sandfoto1.jpg
sandfoto2.jpg

(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det skal nok blive super.

Henriksen har jo ikke just ry for at springe over hvor gærdet er lavest når han laver sine biler.

Mener at kunne huske at han, ikke uden grund, for mange år siden blev kaldt til præmiepodiet i Skagen under synonymet "detalje Henrik"

Det bliver spændende at følge ........

Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ha ha – ja, det er rigtigt. Selvom jeg vist er faldet noget af på den, hvad den del angår..

Men allerede inden jeg købte den, var jeg dog fast besluttet på at finde en tidlig årgang med stor bagrude. Idet jeg synes at de pæneste type 1´s, er dem mellem 58-64. Men samtidig skulle det være med 30 HK motor, og dermed blev det isoleret set kun årg 58-60 jeg kikkede efter.

Og hvad angår ”detalje” snakken, så er årg 1960 faktisk lidt af en ”one-year-only”. Mere end jeg – indrømmet – egentlig var klar over, inden jeg købte den. Forstået på den måde, at den er anderledes end både årgangen lige før og årgangen lige efter – ved at model 1960 bl.a. er:

Sidste årgang med:
Retningsvisere.
30 HK motor.
Høj tank.

Første årgang med:
Tryk knap dørhåndtag.
forsænket ratnav.
Nyt bagtøj med sænket gearkasse ophæng for øget camber – se evt link, hvor jeg skriver om dette:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=7625470&highlight=#7625470

Og dermed kombinerer model 1960 flere ting, som man umiddelbart vil forbinde med enten en 50´er eller en 60´er model.

PS: kostede under kr. 16.000,- i 1960, men dengang betalte man jo ej heller 180% i statsafgift...

Mvh Henrik

salgskvittering.jpg

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så fik jeg endelig renset, blæst og grundet min bund. Stadig de originale bundplader - efter 55 år i DK.. Herfra er næste step at få lavet det pladearbejde som er fremkommet.

PS: hvis nogen skulle ligge inde med en ok org forskærm (højre side - evt et par), så er jeg interesseret: 30374765

mvh Henrik

bunda.jpg
bundb.jpg
bund3.jpg
bund4.jpg

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

- idag modtog jeg de (forhåbenlig) sidste karosseridele. Og her må jeg sige at jeg - for en gangs skyld - blev særlig begejstret !!!

Virtanen Restoration panels (Finland) leverede hjørnerne (u/bagsæde) samt beslag ved kuglestykker (forstærkningsplade v/kuglestykke er fra gammel model rep stykke). Det ser virkelig godt ud !!!! - kan jeg absolut anbefale.

bodework1.jpg
bodework2.jpg
bodework3.jpg


Reply

You must log in to post.