Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Død starter efter skift af motor - noget man har overset?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klas Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hejsa,

Jeg har lige smidt en "ny" motor i min ovaler, da jeg vil til at prøve at starte den op, er der slet ingen reaktion fra starteren (heller ingen klik lyd)
Der er fint strøm på resten af bilen, og starteren virkede ellers fint i efteråret da den sidst var ude og trille.

inden jeg begynder at skifte starteren vil jeg lige høre om der er noget jeg har overset, der kan være skyld i den den døde starter?
Motoren turner også fint rundt.

-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Akke Member
Skrev for 9 years siden | | | |

tjek dine stelforbindelser..

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

du har knækket en ledning til starteren - din starterbøsning er slidt ekstremt meget.. har du skiftet til en nyerer motor eller ? eller er det den samme motor ? har du skiftet passer den så til starteren eller svinghjulet om du vil.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Smidt i??ja så bliver det derefter

(permalink) Klas Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Motor type / svinghjul er det samme som tidligere (30 HK) hvis ikke de passede sammen vil man så ikke også kunne høre ar den forsøger at gå på svinghjulet?
Ledninger er ikke målt efter, men ser umiddelbart helt ok ud (har ikke styr på at måle strøm ud - har dog en målefætter som jeg så ikke ved hvordan fungere..)

Fvee : smidt i er måske en voldsom overdrivelse, den blev selvfølgelig lirket stille og roligt på plads ;-)

-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

så er der tre muligheder -

dårlig plusforbindelse
dårligstel forbindelse
eller er starter bøsningen helt godnat

men gætter på de to første.

er det samme motor og gearkasse og starter - så glem jeg nævnte det ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det var bedre. Man skal være god ved de gamle biler

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja de kan ikke holde til man smider med tingene - så går de i stykker ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Relæet på starteren kan hænge prøv at gi den et par dask med skaftet af en skruetrækker det har jeg lige oplevet

(permalink) Akke Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der burde side en kraftig stel ledning mellem motor/gearkasse som er forbundet til karossen.

Start med at se efter den!

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) ses_auto Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tjek din kabelsko på starteren det plejer at være den der går løs især den lille sko der sidder på relæet.

ses-auto

-------------------------------------------
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Ja tænk at starteren strejker på en 50 år gammel bil :-)
En rigtig snyder kan være den lille kobberfletforbindelse der sidder mellem starterrelæet og selve motoren. Den sidder jo ud i fri luft og kan smuldre helt væk.
Hvis det hjælper at daske starteren med en hammer er det som regel fordi kullene er slidte.
Begge de nævnte ting kan repareres/udskiftes. Når du nu alligevel skal have starteren ned for at skifte bøsningen, som Ib nævner.
Inden du nu kommer så langt. Så se om din starter er en VW-starter eller en Bosch starter. Hvis det er en VW-starter så find i det mindste en Bosch starter. De andre er nogen der blev lavet fordi en eller anden fik en hjerneblødning. Selv en ny VW-starter skulle modificeres for at få den til at virke stabilt. Og så kommer det mig for at HVIS bilen er født med en VW-starter så mangler bøsningen i koblingshuset og så skal man lige huske at sætte en i inden man bruger en Bosch starter.
Har du prøvet at slutte starteren direkte oppe på starteren med en skruetrækker? Så omgår man jo hele ledningsnettet og får at se om starteren virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Klas Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har lige taget starteren ud, den virkede fint, så ind med den igen - og så virkede den også fint i bilen.. .?

-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis det var mig der havde en 60 år gammel bil ville jeg gøre som der bliver foreslået. Men det er nok bare mig. Nogen syntes jo at det er en charme at en gammel bil ikke vil starte. Jeg syntes det er pinligt på en hobbybil.
Jeg har kitcar hvor et par dele stadig er fra donorbilen. Men f.eks. har jeg indkøbt en ny tændingslås der så kommer på hvis jeg en dag alligevel har rattet afmonteret.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TK Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det kunne også være en slidt kontakt i tændingslåsen (bundstykket)
Prøv en finger ned under ratstammen ved stikket og lirk lidt med ledningerne evt. pres med fingeren.

20150504_121754_resized.jpg
20150504_152716_resized.jpg

-------------------------------------------
VW 1303 årgang 1973 nu 47 år
Næste syn 2021

Reply

You must log in to post.