Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dårlig trækkraft

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har en t2 1600 som døjer med at ta gassen i 3 og 4 gear tænding er nyt og justeret og karburator er renset men den gør det stadig?
Nogen gode ideer hvad der kan være galt ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Avancerer den tændingen, både med vacuum og mekanisk. Årgang på motoren? Hvornår tænder den? Nogle type2 har en remskive med et 5grader EFTER top og det kan de absolut ikke køre med.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det en 78 den tænder på 7.5 gr

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så må du kontrollere avanceringen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har tjekket det og det virker til det også er ok :/)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Accellerationspumpen?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den virker også :-). Har tjekket det mest almindelige så er lidt på bar bund lige nu

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Gir din Benzinpumpe nok benzin?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja det ved jeg så ikke om den gør. Hvordan tjekker man det ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tja. Den kan jo selvfølgelig "køre tør"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den klassiske type 1/2 1600.

Check at du har en udstødning, hvor manifold forvarmen rent faktisk virker. Dvs. no JP group crap piece of shit.
Check at du ikke har utætheder i indsugningen, boots, pakninger og slangen til bremseforstærkeren.
Check at du har gennemgang i forvarmerøret på manifolden.
Check at luftforvarmningen til luftfilteret virker.
Check at acc pumpe strålen sprøjter ned på kanten af spjældet og at den kommer prompte ved aktivering af pumpearmen. Endvidere at strålen er "ren" og præcis.
Man kan osse justere strålen, så den rammer kanten af hjælpeventurien og strålen så danner en vifte, som rammer lige på spjældkanten eller tæt på. Det er dog markant mere tricky.
Check at tomgangsdysen ikke er irret til, og derfor måske ikke har korrekt str.
Check ligeledes off idle dysen. (Den er ofte snasket noget til)
Check dine tændrør, og at de er den rigtige type og har det korrekte kuldetal til en std bus motor. Jeg foretrækker NGK BP6HS eller Denso W20FPU til sådan en motor. Bosch er egentlig udmærket, men de har en evne til altid at levere noget der ligner det vi egentlig vil ha´. Det gider jeg ikke.

Sæt tændingen til 10 gr BTDC tomgang uden vacum (ca. 850-875 omdr.) Begræns derefter avanceringen til 30 MAX 32 gr v. 2800 omdr. uden vacum.
Hvis ikke du har gjort det, så skift til elektronisk tænding (Jeg foretrækker Pertronix Ignitor, da det er den mest stabile på markedet)
Skift tændspolen til en ÆGTE Blå Bosch (og IKKE en eller anden made in et langt væk land blåmalet kopi) eller en Pertronix 3 ohms, så du er sikker på at du har den spænding du skal have, osse når spolen bliver driftsvarm.
Sæt gnistgab på tændrør til 0,8 - 0,85 mm.
Juster blandingen efterfølgende.

Hvis det nu viser sig, at du er uheldig at have sådan en JP udstødning, kan du blive nødt til at "snyde" luftforvarmningen til indsugningen, så den aldrig lukker de sidste 5 mm., og derved laver en lille forvarmning af indsugningsluften hele tiden.

I enkelte tilfælde kan man blive nødt til at gå en kvart til en halv op i tomgangsdyse og 10-25 op i luftkorrektur for at få den til at give nok lige over tomgang. Men lad være med at begynde på det, før du har gjort ovenstående og er sikker på at alt virker som det skal.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kont. modstand i tændledninger/hætter/rotor/platiner.Brug kobberledninger ikke andet.

(permalink) Ole madsen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak for svaret farmer

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ikke tak til de andre der hjælper ☺

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

tsk tsk - de unge nutildags ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.