Har en t2 1600 som døjer med at ta gassen i 3 og 4 gear tænding er nyt og justeret og karburator er renset men den gør det stadig?
Nogen gode ideer hvad der kan være galt ?
Har en t2 1600 som døjer med at ta gassen i 3 og 4 gear tænding er nyt og justeret og karburator er renset men den gør det stadig?
Nogen gode ideer hvad der kan være galt ?
Avancerer den tændingen, både med vacuum og mekanisk. Årgang på motoren? Hvornår tænder den? Nogle type2 har en remskive med et 5grader EFTER top og det kan de absolut ikke køre med.
Det en 78 den tænder på 7.5 gr
Så må du kontrollere avanceringen.
Har tjekket det og det virker til det også er ok :/)
Accellerationspumpen?
Den virker også :-). Har tjekket det mest almindelige så er lidt på bar bund lige nu
Gir din Benzinpumpe nok benzin?
Ja det ved jeg så ikke om den gør. Hvordan tjekker man det ?
Tja. Den kan jo selvfølgelig "køre tør"
Den klassiske type 1/2 1600.
Check at du har en udstødning, hvor manifold forvarmen rent faktisk virker. Dvs. no JP group crap piece of shit.
Check at du ikke har utætheder i indsugningen, boots, pakninger og slangen til bremseforstærkeren.
Check at du har gennemgang i forvarmerøret på manifolden.
Check at luftforvarmningen til luftfilteret virker.
Check at acc pumpe strålen sprøjter ned på kanten af spjældet og at den kommer prompte ved aktivering af pumpearmen. Endvidere at strålen er "ren" og præcis.
Man kan osse justere strålen, så den rammer kanten af hjælpeventurien og strålen så danner en vifte, som rammer lige på spjældkanten eller tæt på. Det er dog markant mere tricky.
Check at tomgangsdysen ikke er irret til, og derfor måske ikke har korrekt str.
Check ligeledes off idle dysen. (Den er ofte snasket noget til)
Check dine tændrør, og at de er den rigtige type og har det korrekte kuldetal til en std bus motor. Jeg foretrækker NGK BP6HS eller Denso W20FPU til sådan en motor. Bosch er egentlig udmærket, men de har en evne til altid at levere noget der ligner det vi egentlig vil ha´. Det gider jeg ikke.
Sæt tændingen til 10 gr BTDC tomgang uden vacum (ca. 850-875 omdr.) Begræns derefter avanceringen til 30 MAX 32 gr v. 2800 omdr. uden vacum.
Hvis ikke du har gjort det, så skift til elektronisk tænding (Jeg foretrækker Pertronix Ignitor, da det er den mest stabile på markedet)
Skift tændspolen til en ÆGTE Blå Bosch (og IKKE en eller anden made in et langt væk land blåmalet kopi) eller en Pertronix 3 ohms, så du er sikker på at du har den spænding du skal have, osse når spolen bliver driftsvarm.
Sæt gnistgab på tændrør til 0,8 - 0,85 mm.
Juster blandingen efterfølgende.
Hvis det nu viser sig, at du er uheldig at have sådan en JP udstødning, kan du blive nødt til at "snyde" luftforvarmningen til indsugningen, så den aldrig lukker de sidste 5 mm., og derved laver en lille forvarmning af indsugningsluften hele tiden.
I enkelte tilfælde kan man blive nødt til at gå en kvart til en halv op i tomgangsdyse og 10-25 op i luftkorrektur for at få den til at give nok lige over tomgang. Men lad være med at begynde på det, før du har gjort ovenstående og er sikker på at alt virker som det skal.
Kont. modstand i tændledninger/hætter/rotor/platiner.Brug kobberledninger ikke andet.
Tak for svaret farmer
Ikke tak til de andre der hjælper ☺
tsk tsk - de unge nutildags ;-)
You must log in to post.