Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min bus gik død idag... Ladelampe lyste og gik ud...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej,

Mens jeg kørte idag begyndte ladelampen at lyse, og 10 minutter efter kunne den ikke køre mere, dvs at batteriet ikke havde mere strøm på.

Er der nogen kloge hoveder der har et bud på hvad det kan være? Batteriet er et forholsvist nyt kvalitetsbatteri så det er nok ikke det...

Mvh søren

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Selvom den ikke lader, burde den da kunne køre mere end 10 minutter på batteriet. Men har ikke lige nogen ideer, strøm er ikke min stærke side.
Det er vel heller ikke nemt at se om den lader, hvis den er død..?

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Du kan jo lige sætte et andet batteri til eller evt lade op for at se om motoren starter.
For at indkredse problemmet.
Jeg gætter på noget med en ledning der er enten faldet af eller kortsluttet eller ...noget ;-)

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) 1961 ragtop Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er bare en kortslutning som aflader dit batteri i hurtig fart

-------------------------------------------
NEMESIS

Henv på 4093l4 fire otte
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad er det for en bil?
Hvis kileremmen sprænger på en type1-2 motor. Altså med opretstående blæserhus. Så holder motoren ikke længe i en type2.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nedslidte dynamokul ?

Martin

(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Som Frank allerede er inde på, så check lige, om din kilerem er spruget. Er den det, kører motoren uden køling og ladelampen vil tænde. Håber for dig, at den er intakt.....

(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kileremmen er ikke sprunget. Sikringer er checket og heller ingen fejl der.

Bilen er en type 2, årg 1967 med standard 1600 motor og 12v ab fabrik.

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Scharling Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dynamo eller generator?
Tjek Kul, laderelæ.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja lad batteriet op fejlsøg på ladeanlæget når motoren kan starte igen. Men mindre bilen har været adskilt og samlet forkert er der ingen sikringer til de dele.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Bilen/motor har ikke været adskilt og samlet forkert.

Der er dynamo på.

Laderen er sat på batteriet i går, så Jeg prøver senere at måle om spændingen på batteriet falder når motor startes...

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis ladelampen lyser så lader anlæget ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

nej så meget er feset ind Frank :-)

Hvordan fejlsøger jeg på anlægget? (udover at måle spændingen på batteriet med/uden startet motor)

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.jan-buchwald.dk/ er den eneste side jeg har kunnet finde. Det er godt nok motorcykler men systemet er det samme på en bil.
Ellers er der mange indlæg hvis du søger her på vwnettet.
Det med at sidde og vente på at batterispændingen falder tænkte jeg bare var som at sidde og vente på at græsset gror.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Generator eller dynamo?

image.jpg

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dynamo

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

TAK!

skulle lige være helt sikker....

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så har jeg haft kullene ude for at checke.. De ser "ok" ud og er ca 2 cm lange begge to. Det ser umiddelbart ok ud... Andet jeg skal checke mht kul?

image.jpg

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

At de går let og fjederen sidder rigtigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

tjek til begge dele. ingen problemer der. Prøver at måle igennem senere. Har stærk mistanke til laderelæ...

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja det er det mest almindelige. Det skiftede vi også som det første da jeg var hos VW. Men det var også fordi hvis vi efterfølgende skulle sætte en ny dynamo på så ville VW ikke give garanti på den hvis den kørte med det gamle relæ. Alt det med fejlsøgning lærte jeg ikke hos VW, men hjemme i garagen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

De er ikke blevet bedre til fejlsøgning siden din tid, med mindre "computeren siger det"....

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Super aften:-(

Skulle lige montere kullene igen og så røg clipsen af :-(((( kan satme ikke få det lort på igen... Ikke andet for end at afmontere dynamo??

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

husk at spænd 36ern med moment bagefter , den store møtrik har tendens til at gå løs..

og måske du skal bruge denne

eller tag motoren ud og tag blæserhuset af.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvad er det for en fætter?

Og nej - motoren kommer ikke ud...

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün

Reply »

You must log in to post.