Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min bus gik død idag... Ladelampe lyste og gik ud...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

det er til bolten på dynamo pladen kl 7,30 - den er på nogen ret bøvlet uden det værktøj - men husker ikke hvilken motor der er værst på.En smart lille fætter.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er på min motor:-) den sidder mildest talt dårligt....

-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

det havde jeg en lille ide om ;-)

jeg har desværre ikke værktøjet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu er I pylrede. Start med at løsne den store møtrik på blæseren. Og tag så karburatoren, de fire bolte og spændbåndet. Lad blæseren sidde i blæserhuset. Den skal lige lirkes af når møtrikken er væk. Sådan gjorde man da jeg levede af at reparere folkevogne.
Men kan man sætte den fjeder på uden at skille dynamoen ad?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Stogorm Member
Skrev for 8 years siden | | | |

den nemmeste måde at finde ud af om det er generator eller dynamo der er defekt er ved at starte bilen og tage polen af batteriet , kører motoren videre er lader ok går den ud lader den ikke :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Man må ALDRIG rode med kabler/ledninger på en bil med generator medens den kører. der er 75% chance for at knalde dioderne i ensretteren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Stogorm Member
Skrev for 8 years siden | | | |

hmm har jeg nu altid gjort de 10 år jeg har været mekaniker , og der er nu aldrig sket noget , selvfølgelig skal man ikke lade den køre med den , men kun tage den af et øjeblik og så på igen .


Reply

You must log in to post.