det er til bolten på dynamo pladen kl 7,30 - den er på nogen ret bøvlet uden det værktøj - men husker ikke hvilken motor der er værst på.En smart lille fætter.
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
det er til bolten på dynamo pladen kl 7,30 - den er på nogen ret bøvlet uden det værktøj - men husker ikke hvilken motor der er værst på.En smart lille fætter.
Det er på min motor:-) den sidder mildest talt dårligt....
det havde jeg en lille ide om ;-)
jeg har desværre ikke værktøjet.
Nu er I pylrede. Start med at løsne den store møtrik på blæseren. Og tag så karburatoren, de fire bolte og spændbåndet. Lad blæseren sidde i blæserhuset. Den skal lige lirkes af når møtrikken er væk. Sådan gjorde man da jeg levede af at reparere folkevogne.
Men kan man sætte den fjeder på uden at skille dynamoen ad?
den nemmeste måde at finde ud af om det er generator eller dynamo der er defekt er ved at starte bilen og tage polen af batteriet , kører motoren videre er lader ok går den ud lader den ikke :)
Man må ALDRIG rode med kabler/ledninger på en bil med generator medens den kører. der er 75% chance for at knalde dioderne i ensretteren.
hmm har jeg nu altid gjort de 10 år jeg har været mekaniker , og der er nu aldrig sket noget , selvfølgelig skal man ikke lade den køre med den , men kun tage den af et øjeblik og så på igen .
You must log in to post.