Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til tænding på 1303

(permalink) Kent3300 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej
Jeg er den lykkelige søn som har fået lov at 'få' mors gamle 1303'er ;)

Den har kørt meget lidt det sidste stykke tid, men nu vil jeg jo gerne køre i den, syntes dog den går 'lidt dårligt' den 'hopper' lidt og tager ikke rigtigt fat, det er som om at den ikke køre på alle fire :)
Jeg havde bla. en knækket ledning ved platinen og i denne fejlfinding fandt jeg også ud af at ledningerne til tændrørene heller ikke er for gode... SÅ NU TÆNKER JEG at der skal gøre noget !

Jeg er ikke den store haj til motor mm. MEN tænker at det ville være smart at give den nyt dæksel og rotor/ platin, ny kabler samt tændrør ( så burde den køre igen )
MEN den skal vel lige 'stilles' rigtigt/ trimmes, og her kommer så mit egentlige spørgsmål;

Er der nogle der kunne hjælpe mig med dette, meget gerne i Nordsjælland ( men giv endelig lyd ).

og hvor kan jeg evt. købe reservedele 'hurtigt' privat/ firma - JEG er jo lidt utålmodig :))

venlig hilsen
Kent

-------------------------------------------
VW Bobbel 1303
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Behold dæksel og rotor, men ellers er du nok på sporet. En 1303 kan godt "dykke" lidt når man giver gas men noget kan nulres væk. Det var et kendt problem på 1302 og 1303. Du skal have fat i en der har prøvet det før.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Tag også at skift olie på den og stil ventiler.

Og tillykke med den. Der findes flere vw klubber på Sjælland, så der burde være hjælp at finde

(permalink) pallegulvballe Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har selv rodet en del med det "døde punkt" Har en 1302, AB motor.Jeg gjorde det at jeg "slækkede" fjedrene på svingklodserne i strømfordeleren.
De skal slå noget hurtigere ud ,så forsvinder det døde punkt .Det hjalp en hel del.
Men selvfølgelig skal ventilerne været justeret rigtigt også.
Jeg stillede tænding til 10 grader før top ,hvor det normalt skal være ca 7.5 grader
Den kører super .
Mvh Michael

(permalink) HNC Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Udover tænding som allerede beskrevet, bør du også rense karburatoren grundigt. Skidt i dyserne kan sagtens drille, og har den ikke kørt jævnligt er der helt sikkert bundfældet en masse slam i svømmerhuset.

MEN: Inden du gør mere, skal du skifte samtlige benzin slanger, så du ikke ender som en stor ildkugle ;-) Slangerne bliver ædt op af benzinen, så de bør skiftes mindst hvert andet år.

Reservedele til tænding kan som regel stadig købes ved de lokale reservedelsleverandører, eller ved vwnettets sponsorer.
.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Husk blot at platinerne SKAL være til originale Bosch til VW. Alt andet holder kun i 8 dage

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.