Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type4 - Lavt olietryk ved varm motor..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik_K Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Under turen til MIB, kunne jeg konstatere at olietrykket falder betragteligt ved tomgang - når motoren er varm.

Jeg har læst alle indlæg desangående - og jeg hælder mest til at motoren måske er lidt slidt i det.

Desuden klapre den lidt ved opstart når den har været rigtigt varm - Jeg tænker om det kan være vippetøjet - hvor olien er løbet fra?? Støjen forsvinder kort efter og kommer ikke igen. Der er ingen problemer ved middeltemp.

Jeg køre std. hele vejen igennem - også på olien som er Biltema's den "bedste".

Jeg tænkte om jeg kan skifte til en lidt tykkere olie - for at undgå at skulle motoren ud her midt i sæsonen?

PS. mit VDO ur + CSP oliepindsføler viser 110 grader ved motorvejskørsel - er det for meget?

PPS. Jeg har målt den til 20 km/l på turen til MIB. Det lyder at meget???

Pfht, Henrik

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej Er motoren med hydrauliske løftere ?
Hvad er dit olietryk i tomgang 10 psi 0,7 Bar er ok
20 50 olie er bedre her i sommervarmen mhst. olietryk
Viser dine temp.følere rigtigt ? de fleste viser for meget
Der er jo flere ting der gør at motoren bliver varm, forkert tænding, hvis blandingen er for mager, hvis dine pakninger i motorrummet ikke er tætte, så kommer den til at leve af varm luft. Hver lille detalje tæller, har du flere der tæller i den forkerte retning bliver det tilsammen at den kan blive varm og dermed bliver olien for tynd med lavt olietryk og dårlig bæreevne på olien til følge.
Prøv evt denne den har den rigtige mængde zink addetiv
http://www.castrolshop.dk/shop/vantage-v67s-20w-557p.html
Mvh Kenneth

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

hvad er lavt?

En standard motor kører lavt synes jeg, når den er varm. Man ser det bare ikke før du sætter et ur i.


Reply

You must log in to post.