Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Chokerindstilling

Tags:

(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Min 1600 motor med standardopsætning huggede og tog lissom ikke rigtig gassen indtil chokeren slog fra. Jeg har skiftet bimetal-fjederen og sat den ved markeringen, og det har hjulpet.
Spjældet lukker ved tryk på speeder ved kold motor.
Kan jeg justere på andet, for at få det sidste hosteri væk?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er nok den trekantede menbran der sidder i huset vinkelret på chokerhuset. Den skal åbne chokerspjældet lidt når motoren suger.Køb et rep./pakningssæt der er den i.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Så lykkedes det at få anskaffet og monteret pakningen. Og det var ikke så mærkeligt, at det ikke fungerede rigtigt; hele huset, som chokeren og den der stang (det er et fagudtryk :-), der går fra membranen og i indgreb med fjederen, var fuldstændig sat til med noget hvidt ir og kunne slet ikke bevæge sig.
Så tak for hjælpen med den.

Nu er der så en anden ting, jeg vil spørge om: når jeg træder speederen ved kold motor, springer chokeren op på det øverste trin af trappen (endnu et fagudtryk), som den skal - men så snart jeg begynder at køre og trykker på speederen, går den allerede to trin ned - kan jeg justere noget der, så den bliver oppe længere - for det skal den vel??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den skulle gerne passe sig selv. Så snart du har tænding på varmes chokeren og slår vel hurtigt et par trin ned. Det var ikke noget vi rodede ret meget med da jeg var hos Vw. Det fejlede aldrig noget og der er ikke noget der skal justeres.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ok. Måske det er accelerationspumpen, der er stoppet. Plumper man bare dysen i karburatorrens og et blæs trykluft, eller er der bedre måder at rense? - også til de øvrige dyser (hvis chokeren var helt irret, trænger det hele nok til en gang rens)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja men nu har du vel for pokker renset osv. når du har købt et rep.sæt?
Så er det let at konstatere om pumpen virker, INDEN man sætter den på motoren igen. I gør sku tingene svære for jer selv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej. Når ikke jeg har forstand på det, giver det mening at bruge udelukkelsesmetode. Det kan selvfølgelig give glimrende mening at rense og skifte hele skidtet på en gang - men så ville jeg ikke ane, hvad jeg havde gjort rigtigt eller forkert hvis det hjalp/ikke hjalp.
Du har ret - det er besværligere, og sikkert ulogisk, når man ved meget om det. Men den lange vej håber jeg at blive klogere af.
Men tak for input stadigvæk!


Reply

You must log in to post.