Du skal virkelig overveje om du vil køre projektet helt ud, eller sælge dem du har og købe weber idf istedet. De solex 40-PII er ikke bare liiiige sådan at få til at køre ordentligt. Der er også 3 forskellige modeller af dem. De tidlige har tomgangskredsen som en del af hovedsystemet, og suger derved benzinen til tomgangsblandingen fra hoveddysen (før den blandes til tomgangssystemet. De næste er kun med 3 progresssionshuller (ligesom de første), men har så adskilt tomgangs og hovedsystem (godt!). De sidste modeller har så 5 progressionshuller OG adskilt tomgang og hovedsystemet.... MEN, så har de delte aksler imellem spjældhusene ("splitshaft"), så du har 4 spjæld du skal ha synkroniseret, og ikke nok med det - så skal du sikre dig at de er "synkroniseret begge veje" således at de følges fint ad hele tiden. Det er et helvede!!
Det er noget rigtigt lort, og kræver tid tid tid tid!
Du skal virkelig VILLE det oldschool look! for alt andet lige får du meget bedre og nemmere karburator med et sæt weber IDF (eller Dellorto DRLA).
Uanset hvad du beslutter, så held og lykke med projektet - det er fedt at rode med karburatorer! :-)
Nu har du min uforbeholdne og ærlige mening med i betragtning ;-)