Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NGK tændrør

Tags:
No tags yet.

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er ngk tændrør blevet dårlige.
Drejer sig om en AB 1300 som er lavet om til en 1600 med nye cylinder og 1600 topstykker manifold og 1600 karburator. Nu er det anden gang der smutter et tændrør.
Hva susen er der galt skal lige sige at karburatoren er en kineser model køre som sådan fint men koldstart oser den meget sort har prøvet at justere mig ud af det men uden held Kan det være derfor den ødelægger et tændrør.
Har selv samme opsætning dog med en rigtig tysker karburator og jeg har ikke de problemer de tændrør jeg køre med er brisk og har kørt 6000 km

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den skal ikke ryge meget sort, hverken kold eller varm. Sort er tegn på MEGET benzin, og det kan ødelægge tændrør.
Måske står svømmerhøjden så højt, at det vælter ned med benzin, og derved ødelægger du tændrør.
Du kunne starte med at køre til den lokale mekanikker, og få målt Co. Hvis den viser helt ved siden af, kun du derefter tjekke svømmerhøjde/dyser

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja, tændrør kan godt sode til. Prøvede det samme, også med ngk, dog med dobbelt karb på en 1910 type 4. Da den blev rullet ind, holdt den op med det

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Køre fint når den er varm. Det er kun ved koldstart den oser meget sort og kan ikke få den fra det har tjekket svømmerstand og dyserne passer til en 1600.Har overvejet om jeg skulle modifisere chokerspjældet så den fik lidt mere luft. Måske vi skal finde en rigtig tysker karburator istedet for den kinøjser ting da den blev lavet var der ikke nogen til salg.

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan du prøve at dreje chokeren lidt med uret, så den ikke er så aktiv.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.