Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motor i type 1? lovligt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) paer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har søgt rundt på forummet, og synes det er mange meninger.

nogen der ved om det stadig er muligt, at få bobbel/buggy synet og indregistreret med type 4 motor.

eller om det er et totalt no-go rent lovmæssigt :)

På forhånd tak

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det kan godt lade sig gøre, bare den overholder regler/kravene og man betaler afgiften?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) paer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

jamen.. hvad er reglerne og kravene så? :D

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det kan importøren eller fabrikanten fortælle dig. Alternativt er at lave den som en hotrod med køretest, udmålinger og beregninger, gennemlysninger, syn samt afgift. Eller købe en som allerede er godkendt med en type 4 motor i.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Den skal bare, som alle andre biler, overholde reglen om maks. 20% effektforøgelse, eller være omfattet af en godkendelse fra VW eller anerkendt prøvningsinstitut.
Der er ingen afgift forbundet med det længere.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Hummel Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er der nogen der har den godkendelse fra VW ?? 20% effekt forøgelse er vel overskredet ligegyldig hvad type 4 motor du putter i ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Anders, hvor står det med at der ikke længere skal betales ekstra/ny registrerings afgift ved motor bytte / effektforøgelse ?

Hilsen Frank

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

i gamle dage var det 20% man måtte tune sin bil.mener da stadig man må det.den regl gælder selfølgelig ikke for veteran køretøjer eller hvis din bil er inpoteret med veteranafgift så skal den stå org.du skal så til syn hver andet år

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) paer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Ja hvis der var en, der havde en godkendelse fra vw til at montere type 4 motor. Var det vel en smal sag :)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

men findes den? :)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) paer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.autoconsult.dk/?download=OmbyggedeBilerMC2014Hkomm.pdf

fandt lige den her, men ved ikke om det er nok?

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Variant Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Meget mærkeligt

Under VW type 1 ombygget til buggy står står der at sådan en må have 85HK med skivebremser hvilket skulle give den højst tilladte tophastighed oplyst af fabrikanten.
Som jeg husker det er det 150kmt.

Det er første gang jeg har set en officiel sammenhæng mellem effekt og tophastighed for en type 1.
tisindkroners spørgsmålet er så om dette så også kan bruges til at få godkendt en std. type 1 med tilsvarende antal HK.

-------------------------------------------
Tlf. 4072 2806
73 412LE automatic variant
70 1600TLE automatic
(permalink) Rasser Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har også tidligere læst lidt på ovenstående link fra Paer, og ret mig nu endelig hvis jeg læser det forkert. Men jeg forstår det sådan at man kan få godkendt en effekt på op til 40% foøgelse, blot ved at man monterer tilpas store (ventilerede) bremser. Størrelserne er nævnt i dokumentet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

DET I LØSER PÅ ER IKKE GÆLDENDE REGLER

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Sorry mente LÆSER :-) ikke løser

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

øv.ja man kan ikke lige se at det har noget med trafikstyrelsen at gøre.
hvor er det fra paer.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Dette dokument er et arbejdspapir der berører det i taler om .
Det er beregnet til høring/kommentarer for de involverede virksomheder , politikere orginisationer og andre med interesse i sagen
Det ikke gældende , og nok lidt for tidligt og forvirrende , at bringe det på bane uden tid til at forklare om det

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Og jo myndighederne er med i dette :-)

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

I dag kan man ikke, som i gamle dage, betale afgift af en større motor, andre bremser eller andre løsdele. Kun komplet afgift af hele bilen - pg det hedder sig at det eneste der udløser afgift, er hvis bilen skifter identitet. Det gør den hvis man bygger den om til noget andet som fabrikken har lavet - men ikke hvis man bygger tilfældige dele sammen. SKAT kan kun beregne afgift på noget "der findes".
Det er gjort sådan for at spare resourcer, så der ikke skal sidde tekniske eksperter og vurdere på enkeltsager.
Det var jo også noget pjat at man i gamle dage kunne få lov at betale afgift for noget som ikke kunne godkendes ved syn..

Og i sidste ende er det meget nemt:
Bygger du en bil delvist om, kan den ikke godkendes ved syn = bilen må ikke køre = der kræves ingen afgift.
Bygger du en bil komplet om, til "større" model, så kan den godkendes, skifter identitet = der kræves afgift.

Den lille andel af bilmodeller som så ER godkendt til visse ombygninger, som IKKE tilsvarer fabriksfremstillet model, kan så GODT godkendes ved syn, men opkræves ingen afgift, da SKAT ikke har nogen priser at beregne ud fra.

For nu at komme tilbage på sporet, så er visse Type 1 vist godkendt op til 125 (?) hk, gennem en gammel Kerscher godkendelse.. Jeg kan ikke huske det..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kercher laver bremsesæt, godkendt til 136hk... Er det den du tænker på?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Split261 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis de har ændret reglerne som i skriver, så vil de allerede godkendte ombyggede biler jo stige i værdi, da det så vil være en hotrod godkendelse, som skal til og den koster jo noget mere.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) vwanders Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej, Karsten - det er en byggevejledning til bilen der skal bruges.

Der er ikke noget der hedder en hotrod godkendelse - ja, Preben Egelund laver mange hotrods, men han laver lige så mange nye Seat Cupraer og BMW M'ere.

Jeg har ingen personlige erfaringer med SKATs nuværende fortolkning af reglerne, men det er i hvert fald blevet præcedens i de nyeste sager fra bl.a. de biler der er blevet snuppet til DHB for 2 år siden, at de ingen afgift er blevet opkrævet efter sagerne efterhånden er blevet afsluttet.

Alle de som ikke har råd til en vognprøve hos Autoconsult, men som har biler der ikke kan godkendes ved syn - eller ikke vil betale for identitetsændring - kører jo bare, og bygger bilerne om når de skal synes. Og dem vil der jo altid være flest af.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Prøv her...

JO Tuning

image.jpg

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Der er ingen vej uden om en godkendelse , for at lovliggøre en ombygningen .
Hvis man vil bygge om til syn , eller på andre måder omgå reglerne , er det en selv der står med ansvaret .
Især i forbindelse med en ulykke .
Hvad enten man er årsag til den eller ej . Your choice .
Det kan undre mig at man hælder xxxxxxx kr i en ombygning og/eller motor , men ikke vil investere de penge det koster at lovliggøre et projekt :-/

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 9 years siden | | | |


Reply »

You must log in to post.