Da mine oprindelige varmekasser er godt rustne har jeg købt 2 nye. (se billedet)
Jeg troede bestemt at de passede men tilslutningsstudsen er anderledes. Der er en flange på.
Kan de bringes til at virke eller skal jeg på udkig efter nye?
Pfht, Henrik
Da mine oprindelige varmekasser er godt rustne har jeg købt 2 nye. (se billedet)
Jeg troede bestemt at de passede men tilslutningsstudsen er anderledes. Der er en flange på.
Kan de bringes til at virke eller skal jeg på udkig efter nye?
Pfht, Henrik
De er ikke til en bus/Doka Henrik. Jeg har selv sådan et sæt og hvis det var mig ville jeg finde de rigtige varmekasser...
Varmekasserne på billedet er til den type 4 motor der var monteret i bl.a. VW 411 & 412.
:) Leif
kunne godt bruge dem
hvis de bliver til salg
mvh jens 28441981
Der er en del der har skåret studsen af og fået dem til passe på en 2L. De er gode til at modde hvis man kører med type4 i en type1, splitbus eller earlybay.
R.
Ok.
Overvejer lige hvad Jeg gør.
Det bedste nemmeste vil jo være at finde nogen org.
Takker...
Nu har jeg skrællet alt det rustne af de org. varmekasser.
Kan Jeg ikke bruge dem som "J-rør" ? Og skal de - i givet fald - vikles med noget heatwrap?
Jeg kommer self. til at udtænke noget for at få kølingen til at virke....
du skal ikke vikle noget om alu da de skal køles .måske kan man bare lukke de 2 huller a ved blæserhuset men du er nok nød til at starte motoren op og se om der kommer luft ud af begge sider.hvis ikke ku du lave en rørforbindelse
Jeg blander mig lige her... Henrik har du styr på dine toppe? Jeg tænker på at de første varmekasser (411/412) er til ovale udstødningsporte og dem på billedet er til firkantede udstødningsporte (Motorkode CU, 2,0). Det er bare inden du lægger for meget arbejde i dine J-rør...
Hilsen Peter
Shit Peter. Jeg har set dem begge som ovale huller.
Uanset hvad - de gamle - altså dem jeg lige har skrællet - de passer sammen med motoren, for de sad på.
Men tak for opmærksomheden...
Den motor du roder med nu er en 2L ikke ?
Jeg har kørt 10000 med et par strippede varmekasser, det kører fint. Men skal du have varme frem skal du have et par komplette.
Som sagt kan du godt skære den ekstra studs af dine 17/1800 personbils varmekasser, og få dem til at sidde på en 2L med lidt held
Men da du har en latebay med plads til de rigtige varmekasser, så er det bare at skaffe sådan et sæt.
Dem du har købt er nemme at sælge.
Jeg har desværre forkortet en af mine 2L varmekasser, ellers var jeg frisk på bytter.
R.
Hej Ronnie,
Som Peter påpeger så passer 411/412 varmekasserne ikke til mine topstykker..
Jeg prøver at gå videre med de strippede varmekasser, da jeg ikke skal have varme i bilen...
Du kan godt få dem til at passe, ved at skære det ekstra rør af og bore huller lidt op. Så nej, de passer ikke uden at modde dem, men det er ikke umuligt.
Men du er bedre tjent ved at købe de korrekte varmekasser til CU motoren. Mens du leder kan du bare køre med de gamle strippede.
R.
Det er problematikken omkring ovale/firkantede huller der er problemet.
You must log in to post.