Som overskriften siger, så søger jeg en freeway flyer swing til min bus.
Der skulle vel ikke være en der har en liggende, bare inden jeg henter i den store verden.
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
Som overskriften siger, så søger jeg en freeway flyer swing til min bus.
Der skulle vel ikke være en der har en liggende, bare inden jeg henter i den store verden.
Slet ingen der har noget på hylden, eller kan hjælpe med hvor jeg skal lede. 3/88 & 0,82
Nyt eller brugt
Jeg tror du skal være forsigtig med så langt et fjerde gear. Springet mellem 3. og 4. bliver stort. Jeg har prøvet det i en speedster med 2.4 liter og det var ikke godt.
En 0.82 /3.88 gearing i en bus, kræver en ret kraftigt motor. . Hvilken motor har du?
Hvad gik galt Frank, siden det ikke var så godt?
Motoren bliver en 2366ccm type 4 med 48idf, Fat443 knast
Jeg tror du er nød til at at vælge en mindre gearing. . Du får alt for lidt omdrejninger på motoren, i forhold til vind modstanden, og lave omdrejninger =meget lidt køling . .
En 3.88/0.89 gearkasse går 138 ved 4000 omd. Den føles meget højgearet, i en karmann ghia, og den har vel 1/3 del vind modstand, og den halve vægt.
Så må blæseren geares istedet.
Men kan godt være jeg skal overveje 0.89 4.gear istedet.
Slet ingen der har noget på hylden?
Jeg har selv søgt noget godt brugt svingaksel i flere år.. Ingen svar overhovedet. . Csp-shop.de sælger det du søger. . Ellers skal du få bygget en gearkasse, med den gearing du ønsker.
Inden du beslutter dig for hvilken gearing du vil have, så snak men noget der har prøvet din høje gearing.. Jeg vil sige at en 0.89 3.88 er absolut i den høje ende, selv om du får en stærk t4.motor.
Jeg er ikke buschauffør, men har en del erfaring med bug og ghia, med de høje gearinger.. Der er helt sikkert mange der ved en masse om, hvordan det virker i en tung bus
Er den freeway flyver til en bus????
Jeg vil gerne lige dele lidt af min erfaring med hensyn til gearkasser i bus.
Splitbus:
Jeg har kørt med både original gearkassen og jeg har kørt med straightaxel som jeg selv lavede med en GB type4 med 11 bladet Porschekøl og AO gearkasse.
Hvis jeg skulle køre splitbus igen ville det være med en AO gearkasse og type4 med min 100 HK og Porschekøl med min. 9 blade (dyr løsning, men den kan køle motoren). Jeg ville nok ikke vælge en højre gearing.
Motor og det er uanset om det er Bay eller split ville jeg lave med mere slag (74-76mm) og ikke over 100 mm i diameter.
Baybus:
Har kørt med 002 gearkasse og 1600. Det er jo fabrik og det virker. Man bliver dog sindsyg på længere ture på grund af mange omringer. Så satte jeg en 091 gearkasse på med 1600 motor og der gik den i knæ ved 100 km/T. Udskiftede den så med en 1800 ccm type4 og det blev bedre og kan nu køre ca 140-150 uden problemer ( men ikke meget hurtigere) min plan er nu en DC gearkasse og 2143 ccm type4. Enten med std køl eller Porsche køl. Jeg vil ikke køre med meget højre gearing i en bus, og jeg ville passe på med en 2,4 da den risikere at blive for varm.
En mere kvadratisk motor er nok at foretrække i en bus, men det er kun min mening/erfaring.
Jeg håber at det giver mening, og du er altid velkommen til at ringe.
Hilsen Peter, 31717970
You must log in to post.