Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til symptom på stram kobling med skub i.

(permalink) Janus Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jeg har købt mig en 1303 fra 02/1973.

Den har af tidligere ejer fået skiftet kobling, lamel, trykfod og udrykkerleje sidste år. Jeg syntes dog, at det virker som om der er ugler i mosen.

Koblingen er ualmindelig hård, og koblingspunktet ligger frygteligt højt, sådan ca. 5-7 cm fra top, så der er ikke meget at koble til på. Når koblingen udløses og koblingspunktet nåes, så er der virkelig skub i grejet og det er svært og koble blødt til. Selv sagt er den en mareridt at køre i kø med.

Jeg søger lidt hjælp og info til symptom behandling inden, jeg kaster penge efter nyt kabel, føringsrør og et nyt koblings sæt.

Som det ser ud nu er der en pæn bue på føringsrøret og den har lige fået en ny (brugt) fjeder da den gamle var knækket.

Gearkassen er en AM og motorkoden er AB820590 - Bilen har chassis nummer 133245xxxx.
Så bilen er født med gearkasse og motor.

2015-12-15 17.02.22.jpg
2015-12-15 17.01.57.jpg
2015-12-11 05.59.28.jpg

(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 9 years siden | | | |

tror at du er nød til at afmontere motoren og tage lidt foto a svinghjul og gearkasse så man kan se udrykkerlejet.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvilke dele er der brugt ved den udskifning ? - for en kobling på en std bobbel skal være blød og lækker.
Ud med motoren og se efter.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Er det en original kobling/trykfod? Eller en "race/strip/heavyduty"?

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvis den har kørt med en knækket fjeder længe kan udrykkerlejet være ristet og slidt. Har selv prøvet det med min egen, var ikke opmærksom på det, da koblingen ikke føltes anderledes. Stage 2 plade og Type 4 motor.

Det tager og koster da ikke meget at checke/udskifte kablet, men hvis det er ved at springe kan den typisk ikke koble ud i stedet.
Der kan være lavet mange "lækre" løsninger på bilen, eks. forkert udrykkerleje til gearkassen.

Jeg ville starte med at skille det "nemme ad" og checke, altså kabel/føringsrør og hvis det er ok, så ud med motoren. Det er da ikke nogen stor operation med en standard.

(permalink) TLS Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kabel er forlang du har forstor bue på.

kabel.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det tror jeg ikke

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Kan være at man ikke har monteret den rigtige trykfod på koblingen
Koblingen kan bruges på begge typer udrykningslejer , som der er på en T1 og forskellen er om trykfoden på koblingen er på eller ej

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

???????

(permalink) Vildornen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

fvee
Dermed mener jeg om det er udrykker med føringsrør eller ej
Trykpladen på kobling har en skive man kan afmontere/montere alt efter udrykker type
Kunne være dette man havde overset

-------------------------------------------
M181/63
vildornen@gmail.com
THING happens :-)
(permalink) fvee Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Forstået

(permalink) martin Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Har du prøvet at justere lidt på finger skruen. Lave kablet lidt mere slapt?
Løsne de 4 halve omgang af gangen, og se hvad forskellen er.

Men det lyder mere alvorligt end det... Den skal gå silkeblød, hvis det er en standard kobling

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Janus Member
Skrev for 8 years siden | | | |

For lige at følge op:

Jeg skiftede gearstangsbøsning og kryds. Nu køre det super lækkert og piv skarpt. Gearstangen skal lige fin justeres, så er det 100 %.
Så skiftede jeg koblingskabel og føringsrør. Nussede pedalakslerne og justerede pedalernes placering samt smurte det hele op i fedt. Nu er koblingen bare totalt perfekt og hammer lækker.


Reply

You must log in to post.