Jeg søger en vdo, eller et andet sort 52 mm ur, og en føler, til at måle topstykke temp.
Nogen der har sådan et?
Mvh Martin
karmann martin
Jeg søger en vdo, eller et andet sort 52 mm ur, og en føler, til at måle topstykke temp.
Nogen der har sådan et?
Mvh Martin
Hej Martin.
Prøv at se denne: http://www.ebay.de/itm/TEMPERATUR-1-SENSOR-KOSO-FUR-LUFTGEKUHLTE-MOTOREN-ADAPTER-FUR-ZUNDKERZE-D-1-/370739392692
Jeg kan godt se at den spændes under tændrøret, man hvordan ser man temperaturen?
Skal der ikke et ur til?, eller de skriver noget med multimeter.
Jeg vil bare have et alm rund 52mm analog ur.
Ja den fandt jeg.. Den er bare udsolgt, og (ikke) i grader.
Men den er fin...
Jeg har rent faktisk en i min boble, men kan bare ikke huske hvor jeg købte den. Det er i grader og vdo 52 mm. Prøver lige og granske hukommelsen
Du kunne også prøve at pille den ud, og sende den over til mig:0)
ha ha. Tror måske den er fra csp. Skal nok give lyd, hvis det dukker op
Jeg bruger mit arbejds termometer ind til videre.
Det går fra - 200 til +1370g. Det reagerer rigtig hurtigt.
Jeg lavede en Messing ring, der kan spændes under tændrøret.
Jeg har 4m Ledning, så det kan trækkes løst ind i bilen.
Glæder mig til at høre resultatet efter lidt motorvejskørsel....
/Peter
Hvert år lige inden vi ankommer til Spa, der kører vi op ad en GIGANTISK lang og stejl bakke. Jeg turde slet ikke kigge ned på mit topstykketemperaturur mens jeg kører derop ad :-) (hvis jeg ellers havde et topstykketemperaturur monteret :-)).
Til gengæld ramte temperaturen 35-37 grader i skyggen, mens vi kørte derned et år. Olietemperaturen oversteg ikke 110grader mens vi cruisede derned på autobahn, men motorerne var pressede i varmen, ingen tvivl om det. Jeg ved dog ikke hvad temperatur de "peakede" på op ad bakken.
Jeg er aldrig siden kommet ud for noget så ekstremt, men ovenstående erfaringer gør til gengæld at jeg nu er sikker på, at min motor kan klare de fleste andre udfordringer jeg giver den. Derfor kører jeg også uden nogen temperatur-ure af nogen art. Det giver sådan en dejlig ro når man er på tur - Ingen ure til at stresse :-)
Men det bliver da spændende at se hvad du kan måle dig frem til. Jeg vil dog mene at det er 7-8 måneder for tidligt du måler ;-) Du får først testet din motor rigtig igennem en varm varm sommerdag på motorvejen. Lufttemperaturen har så meget at sige for drifttemperaturen på motoren og evnen til at køle den.
Ja de kan være stressede at glo på.. Det var en af grundene til at jeg ikke med kører subaru, selv om den aldrig havde de store temperatur problemer, sad jeg og gloede på de ure konstant..
Det jeg leger med nu, er for hyggens skyld,, og ja det er først til sommer, at jeg kan lave de rigtige målinger.
Lige en update.
Cylinder temperatur måler er monteret. Det reagerer hurtigt. Ca 5 sekunder forsinket, hvis man giver gas.
Nu er der godt koldt udenfor, så mine målinger bliver selvfølgelig højere, samtidig med at vejret bliver varmere.
Motorvej i hård modvind, over 20 km, hvor den kører 130, og en del op ad bakke, og får godt med gas. =130 g.
Fuldgas op til 6000 omd. 140 g.
Medvind 120 kmt =115g
Jeg kan se at jeg skal have isoleret lidt bedre, der hvor termometer ledningen, er loddet på messing ringen. Jeg har noget køling på ledningen, når motoren kører.
Temperatur stiger Ca 12 til 15 grader, når jeg slukker motoren.
Hvad er Max temperatur, topstykkerne må blive?
Den føler du har der er en type K føler. Den måler temperaturen i det punkt hvor ledningerne er samlet/slagloddet sammen. Ledningernes temperatur har ikke noget med dette at gøre ...
Jeg har selv lavet øjet og loddet ledningen på.. Det lille stykke messing, hvor ledningen er loddet fast, sidder ud i det fri, ved siden at tændrøret. . Det bliver afkølet af luften fra blæsehuset.
Det er helt tydeligt. Når jeg slukker motoren, stiger temperaturen 15 g på at 10 sekunder.. Når jeg starter motoren, falder temp igen.
Jeg skal bare have en lille silikone vacum Slange ud over lodningen, så det ikke er udsat for køleluft.
Sjn
Har du forstand på termometer? . Jeg mangler en ny føler/ledninger til mit termometer. . Den jeg havde, er nu fast monteret i bilen, og jeg ville gerne kunne bruge mit termometer til andre opgaver.. Hvor kan jeg få sådan en ledning /føler?
Der er et lille stik i enden, med 2 små flade ben.
Jo kender jeg godt.. Du må gerne sende et link til en løs Ledning/føler. . Det kan jeg ikke finde, og synes heller ikke at der er på dit link.