Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kleinbus '73, skal jeg renovere eller sælge?

(permalink) KoldingKustom Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har en svensk registreret 73'er stående ude i vejr og vind på 9'ende år... Den kunne selv køre da jeg parkerede den. Den skulle have nye bremser og renoveret sin motor for at klare et syn men sådan gik det ikke... Der gik længere og længere tid og tingene omkring blev flere og flere.
Nu har jeg endelig fået en garage :) -det er kun en lille én på 41 kvm med 225 cm til loftet men jeg havde tænkt mig at det skulle blive bussens hjem de næste par år mens den blev restaureret.
Efter at have læst flere indlæg om afgifter på importerede busser herinde er jeg blevet i tvivl. -vil jeg smide 15-30 tusinde efter staten for at få danske plader på bussen.. -jeg må sgu blive mig selv svar skyldig!
Derfor spørger jeg jer til råds :)
Hvad skal jeg gøre??? Bilen er betalt. Bremserne har jeg allerede købt. (skiver, klodser og bakker) -og sidste år fik jeg en 1800 type4-motor (pandekage) som efter sigende skulle være i orden (den tørner).

-------------------------------------------
Pray for downhill...
(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hey
Jeg tror ikke på at det kan betale sig at "renovere" en bus med henblik på at få pengene til reservedele og arbejdstimer retur når du sælger den.
Men det er muligt at det kan betale sig at gøre den klar til syn og måske også "renomale" den og få pengene til timer og materialer betalt når du sælger.
Men hvis du ikke selv vil have bussen ville jeg da bare forsøge at sælge den.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) KoldingKustom Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg vil gerne have den at køre i, det har jeg jo "drømt" om siden jeg parkerede den.. Timerne jeg bruger på at lave den skal for min del ikke betales, det er "kvalitetstid" der blot skal bruges på et andet projekt hvis jeg sælger. Er det muligt at få alle sine andre udgifter dækket ved et eventuelt salg efter renoveringen/istandsættelse?

-------------------------------------------
Pray for downhill...
(permalink) jens 181 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Med hensyn til afgift, så har jeg en frisk afgørelse fra skat. 12.500,- for en 69'er panelvan på hvide plader og det er incl brændstof afgiften.

-------------------------------------------
VW Type 1 ´56
VW Type M 181 ´75
VW T2 Panelvan ´69
(permalink) Split261 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Arbejdstimer kan man aldrig regne med. Det er der nogle der forsøger at bilde andre ind, men det er tosser, når de nævner det. Ligesom om hvor langt den kører på literen.
Men lad os da se et billede af den? Du skriver ikke noget om dine planer, ønsker du en showbil, eller blot en fin mekanisk og patineret bus? Hvad er dit budget? Mange forelsker sig typisk i en bus til 200.000kr eller mere, men har som udgangspunkt ikke tænkt på at bruge mere end 30-50.000kr på den, da det jo er en gammel bil. Det kan lade sig gøre med en T3 eller T4.
Som udgangspunkt kan det sjældent svarer sig at renovere en bil helt, med henblik på senere at sælge den og få sine penge hjem. Så er det billigere at ofre 200.000kr på en køreklar bus, nyde den nu og så siden sælge den og måske få tæt på det beløb igen. Det er dyrt at renovere, hvis den skal laves korrekt med originale dele. Mange springer over og køber gerne kina dele. Hvis den er komplet og ellers kan bruges som den er, når de nævnte dele er lavet, vil det nok være bedst at lave den. Men kræver den komplet rust,lak, kabine arbejde, så vil det være bedst at sælge den og finde en kørende.

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) KoldingKustom Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg er ikke så krævende mht at den skal være original eller showbil, den skal "bare" være mekanisk iorden. Havde tænkt mig at selv lave både interiør og karosseri. Det der bliver slidt skal være gode dele, om de så er lavet i Kina, Brasilien, eller Tyskland spiller ikke nogen rolle, det er kvaliteten der tæller. Efter at ha stået over 8 år i dk kræver den jo nok en del rustarbejde. Budgettet er heller ikke fast, det bliver blot løbende indkøb og renovering.
Jeg har ikke noget billede af den..

Det lyder rimeligt nok Jens181 hvis jeg kunne holde den i det prisleje.

-------------------------------------------
Pray for downhill...
(permalink) jens 181 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja,for en gangs skyld blev jeg faktisk positiv overrasket over SKAT. Jeg havde "ventet/frygtet" det var dyrere.

-------------------------------------------
VW Type 1 ´56
VW Type M 181 ´75
VW T2 Panelvan ´69
(permalink) KoldingKustom Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg havde håbet det var billigere men forventet det var dyrere ;)

-------------------------------------------
Pray for downhill...

Reply

You must log in to post.