Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor meget skal blokken bores?

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg står og skal have boret en blok op til Mahle 1776 cylindre, men hvor stort skal hullet i blokken være ? Jeg kan ikke måle på cylindrene da jeg ikke har modtaget dem endnu.
Er der en der kender målet?

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Søg på Gene Berg, og deres technical section. Er ret sikker på at det står der.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

http://www.geneberg.com/cat.php?cPath=1_2668

Hmm... blev alligevel i tvivl. Men tolker det som 94.4 mm. Kan ikke huske hvad min egen 1776 blok blev boret til.

(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Vent til du står med cylinder.. Der er forskel på, hvilke hul mål de skal bruge.. Husk at hullet skal være en del størrere. Mener det er 3 tiendedele. . Evt mål på standard cylinder /blok.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Fuldstændig enig med Martin. Vent til du har de cylindre, du skal bruge. Det vil være for dumt ikke at være helt sikker..

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det må det firma der har solgt dig dem da kan oplyse om. Kan de jo bare måle...

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja det vil nok være klogest at vente - ifølge den her side er det 96mm.

http://www.vwkaeferersatzteile.de/Engine/Cylinder-piston/piston/Big-bore-piston-cylinder-kit-1775-cc::3032.html

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jo, men igen. mål mål og atter mål :0)

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har lige lavet det til 94 mm cylinder.. De mål der er opgivet på salgs siden, passede ikke.
Vent til du har cylinder.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Cylinderne måler 95.9 mm - så 96 mm passer vel ?

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Gert Member
Skrev for 8 years siden | | | |

John, er det noget du selv gør? Har du evt. lidt billeder af processen?

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Mål på standard cylinder og standard blok. Mener det er 3 tiendedele.
Husk at fase kanten efter, du har fræst hullerne. Der er en runding på cylinder, så hvis du har skarp kant på blokken, kommer cylinder ikke til at lægge rigtigt an. ..

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Griebel Member
Skrev for 8 years siden | | | |

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nej jeg laver det ikke selv men vil have det rigtige mål.
Ifølge GeneBerg er det 0.012" til 0.020" - altså 0.3 - 0.5 mm - og "step-bore" som jeg opfatter det :
først fræse helt ned (1mm større ind stemplet) og derefter fræse de 0.3-0.5 større end cylinder diameteren lidt mere ind cylinderkravens dybde + det man til sidst fræser af cylinderanlægsfladen.

Det må sku stå et sted i mine bøger.

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) Griebel Member
Skrev for 8 years siden | | | |

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Lad være med at fræse dybere end nødvendigt til stemplet. Lad være med bare at køre i bund. Og en stor radius på stålet så du får et rundt hjørne i bunden ved cyl.3.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Som frank siger, så lad være at bore/fræse i bund. . Men bor lige 2 mm dybere, end der er nødvendigt, så er der lidt plads at gi af, når du drejer af cylinder anlægsflade, for at lave den rigtige vendehøjde.

20150902_152255.jpg
20150904_170710.jpg
20150818_120647.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 8 years siden | | | |

På billede 3, kan du se, at jeg ikke fræser i bund, men lader en kant stå, for extra styrke.
Billede 1.. Der er jeg ved at fase kanten, så den lægger ordentligt an op i topstykket.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.