Jeg har en t2 fra 1975 med en cj t4 motor. Kan jeg modificere og montere en motor fra en 1600 tl så den kan bruges uden ændring af blikket?
Jeg har en t2 fra 1975 med en cj t4 motor. Kan jeg modificere og montere en motor fra en 1600 tl så den kan bruges uden ændring af blikket?
ja men en 1600 har jo kun 50 hk ca - og ikke uden ændring af blikket - der findes noget specielt konveterings blik til præcis den der ombygning...
det bedste er nok at renovere den motor du har i nu.. den kan også bedre trække bilen. en latebay er jo tung, grunden til de senerer modeller fik størrer motorerer fra fabrikken var netop at de gamle 1600 ikke kunne klare opgaven tilfredsstillende mere - bla revner de tit i topstykkerne fordi de skal knokle lidt rigeligt.
Så har du vel også 091 gearkassen på (aka 6 rib)? Det siges at en 1600 er for svag til den type gearkasse.
R.
nej kun en 5 rib gearkasse , og med hensyn til motoren skulle det være pandekage motoren , da den har en bedre køling ,der må være nogen som har prøvet
Øhh, hvorfor er det lige, at du vil gå ned i motorstr ? Og det er korrekt at selv en 54 hk type 3 har det hårdt, med en 5 rib og især en 6 rib gearkasse. Endvidere passer højgearsakslen ikke umiddelbart i længde. Den bedste løsning på dette er, at skifte klokken ud til en fra en 1600 bus gearkasse.
Og nej, type 3 motoren har som sådan ikke bedre kølesystem ift en alm type 1.
Hvis det er fordi CJéren er ved at være træt, så renover den fremfor at begynde på at downsize, det blir du hurtigt træt af, og så er det spildte penge.
T
ja det er fordi jeg har en god motor 1600 t3 motor stående, og en træt cj motor, så var det umidelbart muligt at montere t3 motoren havde jeg bedre tid til at finde toppe cyll knast løftere lejer mm til cj motoren til en god pris
siger du at din 1600 er god - som i god stand - tror jeg det er bedre at få en god pris for den - og bruge pengene på din CJ'er... jeg tror ikke delene bliver billigerer af at vente - der er mange CJ motorerer der kører rundt som snart kan trænge til lidt nyt hjerteblod.
Jeg vil give Holmeren ret. Hvis din type 3 motor er komplet, så er den lidt værd idag, fordi der ikke er så mange tilbage af dem.
Type 4 reservedele koster ½ gang mere end til type 1. Sådan er det bare. der findes flere kvaliter på markedet ligesom til type 1. Hvis du styrer fri af de åbenlys "for billige" tilbud/fabrikater og holder dig til kvalitets stumper, og endvidere lige læser lidt op på de ting som man over tid har fundet ud af bør ændres på en bus type 4, så behøver du osse kun renovere en type 4 een gang. Så holder den nærmest resten af dit liv.
T
You must log in to post.