T2 1600 cc standard motor vil ikke starte når den er varm. Starter fint når den er kold. Termostaten er defekt så spjældet er sat på konstant åben. Kan det være problemet ? Hilsen Danny
Vestsjælland, 51390008
T2 1600 cc standard motor vil ikke starte når den er varm. Starter fint når den er kold. Termostaten er defekt så spjældet er sat på konstant åben. Kan det være problemet ? Hilsen Danny
Det er ikke benzin pumpen? Der er det med den stang inde i bakalit røret som sætter sig fast?
Tror næppe dine spjæld i blæserhuset er problemet, jeg kører altid med fuldt åbne spjæld..ingen termostat. Kører dog aldrig om vinteren.
Har du tjekket om dit choker spjæld er lukket, ved ikke om det ligefrem ville gøre at den ikke starter.
Som Victor spørger om, får den benzin?
Mon ikke de gamle drenge har et par bud :-)
R.
Dårlig Tændspole-Platiner/afstand- Tændrørsledninger/Hætter/Rotor mål Modstand.
Ledninger med Hætter Max 1000 ohm hver. Rotor ca. 4500 ohm. Ledning fra Spole til Fordelerdæksel ingen modstand.
Tak for de gode forslag. Jeg har ikke prøvet nogen af dem af. Jeg havde tidligere et problem med at motoren gik ud når den var godt varm. Skiftede kondensatoren og problemet var tilsyneladende løst. Men som du skriver fvee. Hvis problemet er noget elektrisk vil den vel heller ikke starte i kold tilstand. Jeg skal have løst problemet for foråret kommer lige om lidt (forhåbentlig)
Man ser tit at platiner der kun lige akkurat åbner, holder helt op med at åbne når motoren bliver varm.
Uoriginale platiner holder ikke ret længe (8-14 dage) Det er som om nylonklodsen der glider mod knasten i fordeleren ikke kan holde.
Ved varm motor bliver der tit for stor modstand i de dele jeg omtaler så derfor MÅL MÅL
Til Frank og fvee. Tak for jeres råd. Jeg går ud og måler / justerer
You must log in to post.