En 31 mm Pict4 på en 1600 kører da normalt skidegodt, når karburatoren ellers er dyset ind til det. det får lissom ende over 4000, men under 4 skal den trække fint.
En progressiv - kan - komme til at køre godt på en 1600, og osse tilføre 5-10 hk. Men det er de færreste der ved hvordan. Så det vil jeg egentlig fraråde.
En 1600 dobbeltport skal egentlig køre med en 34 mm PICT3. Og det er klart den nemmeste at få til at køre godt, SÅFREMT, at forvarme virker, og at strømfordeler er den der hører til karburatoren.
I den lidt mere "fancy" ende kunne du osse bruge en centermonteret dobbelt 36 mm IDF. Og nu ved jeg godt, at alle gamle tunere råber stoop!, det dur ikke. Det ville jeg osse selv have gjort før i tiden. Men i 2011 var jeg på "kursus" i USA hos en af off road racing firmaerne, og der lærte jeg bla. hvordan man får sådan en til at virke som den skal, som centermonteret.
Så du har nogle valgmuligheder.
T