Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator på 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) Callooker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej alle sammen jeg har et spørgmål omkring karburator på en dobbelt porte 1600 hvad jeg skal bruge har en 31mm PICT 4 på nu og syndes ikke rigtig det fungere hade tænkt på en progressive 32/36 men ved ikke om det fungere eller om det skal være en 34mm PICT 3 kunne godt tænke mig at det skulle være centermonter på forhånd tak

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

En 31 mm Pict4 på en 1600 kører da normalt skidegodt, når karburatoren ellers er dyset ind til det. det får lissom ende over 4000, men under 4 skal den trække fint.
En progressiv - kan - komme til at køre godt på en 1600, og osse tilføre 5-10 hk. Men det er de færreste der ved hvordan. Så det vil jeg egentlig fraråde.
En 1600 dobbeltport skal egentlig køre med en 34 mm PICT3. Og det er klart den nemmeste at få til at køre godt, SÅFREMT, at forvarme virker, og at strømfordeler er den der hører til karburatoren.
I den lidt mere "fancy" ende kunne du osse bruge en centermonteret dobbelt 36 mm IDF. Og nu ved jeg godt, at alle gamle tunere råber stoop!, det dur ikke. Det ville jeg osse selv have gjort før i tiden. Men i 2011 var jeg på "kursus" i USA hos en af off road racing firmaerne, og der lærte jeg bla. hvordan man får sådan en til at virke som den skal, som centermonteret.

Så du har nogle valgmuligheder.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Callooker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Takker mange gange det fordi den 31mm jeg har på nu tøver når man gasser op den stå fint i tomgang så ved ikke helt hvordan jeg skal dyse den

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis du bare har taget karburatoren fra en 1300 og klasket den på 1600éren, så er det jo logik for perlehøns, at den ikke vil køre ordentligt. Nu skal den jo fodre 300 kubik mere.
Frem med dysekassen og så igang med at dyse ind.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) birke Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den tøver når du gasser op ?

Har du tjekket accelerationspumpen i karburatoren ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Callooker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den har sidet på en enkelt porte 1600 pumpe motor og har kørt fint har kun sat andre topstykke på dobbelt porte har tjekket accelerationspumpen og den sprøjter en fin Ståle ?

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

samme strømfordeler ?

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Callooker Member
Skrev for 8 years siden | | | |

ja elektronisk tænding

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
(permalink) birke Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nu ved jeg så ikke hvordan den originale pumpemotor strømfordeler avancerer
(hvis den avancerer ?)
Eller har den elektroniske tænding indbygget avancering ?
Har du tjekket at den avancerer tændingen ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

40257965


Reply

You must log in to post.