Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) RKJ Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har en motor der drypper lidt olie, så er kommet på den ide at samle en ny så jeg har en at bytte rundt med. Men også for at lære noget mere om motore :-)
Det er her alle spørgsmålene kommer :-) hvad passer sammen, hvilken strømfordeler til hvilken karburator, hvor meget bør skildes af, hvad gør man med toppe osv osv
Er der en venlig sjæl der har helt styr på hvordan og hvorledes der gider bruge 10 in af deres tid på at hjælpe med at svar på mine spørgsmål så jeg kan komme igang ? Send eller skriv dit numer så ringer jeg dig gerne op :-) Mvh Rene 25633740

(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvad er dit udgangspunkt ?
Har du en ekstra motor eller skal du købe alt fra nyt ?
Hvad er dine krav til motoren ?
Hvad er dit budget ?
Man plejer at sige "Du kan vælge 2 af følgende" :

Billig
Hurtig
Holdbar

Når du har valgt 2 kan du ikke få den sidste.

Her er en masse information og inspiration :
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=536400&sid=44946e47779748d5a54d5d7aa42683cb

/John

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) RKJ Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Udgangspunkt er en 1300 AB motor
Ja der er extra motor + stumper
Holdbar, skal på ingen måde ud og køre hurtigt !
Budget, er ikke fast, tager det lidt some det kommer, men har ikke planer om at bruge mange penge, men ved jo godt alt koster.
Planen er mest at gå den efter og så skift det der trænger. Som udgangs punkt vil jeg ikke åbne blokken.
Er klar over slør er det som afgøre om der skal nye lejer i, men måler man det med svinghjulet på ?
Hvor meget bør man rense/rengøre toppe, stempler osv ? og med hvad ? og hvad skal man se efter på toppene om de er ok ? kan se der er nogle revner der er ok og nogle der ikke er ?
Tænker på stødstænger skal skiftes incl pakninger på motoren
ja hvad kan ellers være en god ide at gøre ?

Mvh Rene

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis der ikke skal nye stempelringe i så må du ikke rense stemplerne for koks i ringgangene
tør dem af for gl olie ikke vaske da du så fjerner koks.
Endeslør SKAL være med mont. svinghjul.
Toppe renses for koks og kont for revner ved tændrørsgevind og ventiler/styr kontroleres for slør (jeg vil mont. nye udstødventiler.)Skifte stødstænger??du mener vil stødstangsrør? er de rustne så UD ellers afrensning og strækkes i hamonikaer til ret længde. Se i org repbog.Eller 40257965

(permalink) RKJ Member
Skrev for 8 years siden | | | |

ja selvfølig er det stødstangsrør der skulle stå :-) så tror jeg bare den skal have et sæt nye + pakninger.
ok, så burde blokken være fin, så skal jeg bare have den renset for skidt og snavs inden jeg går vidre.
Fvee; hvis det er ok giver jeg dig lige et kald i løbet af påsken da der lige er et par små ting jeg godt kunne tænke mig at vende inden jeg går igang

(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

OK du ringer bare

John


Reply

You must log in to post.