Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Reparation af Kienzle ur...

Tags:
No tags yet.

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er turen kommet til det lille ur i min Karmann Ghia fra '69.

Status:
Uret går ikke.
Baggrundslyset fungerer.
Frontglas revnet.

Mål:
At få skidtet til at gå, samt udskifte frontglasset.

Først skal uret adskilles.

Chromskiven omkring frontglasset har jeg forsigtigt løsnet med en lille skruetrækker. Det gik fint...

Som det ses på billedet, så ser det ud til der er en forbindelse der er blevet brudt til spolen, som skal trække uret op.

Heldigvis går uret, når det bliver trukket op manuelt, så det ser ud til at blive en forholdsvis let opgave... :D

fil 24-03-16 18.14.51.jpeg
fil 24-03-16 18.15.18.jpeg
fil 24-03-16 18.16.11.jpeg
fil 24-03-16 18.14.38.jpeg
fil 24-03-16 18.14.27.jpeg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Denne lille optræksplade har også løsnet sig, men mon ikke jeg kan få det hele samlet korrekt igen...

fil 24-03-16 18.14.16.jpeg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) fvee Member
Skrev for 8 years siden | | | |

vi ses

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej John, ja vi ses. Jeg regner med at være ved dig ved 12-tiden! :)

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jubiii....!

Det var vist en af de hurtigste reparationer jeg har lavet.

Der var en forbindelse ved spolen der var hoppet af, og som kunne klemmes på plads med en lille spidstang. Optrækspladen skulle bare sættes på plads, og vupti, med spænding på, trækker mekanismen nu fint uret op. Det sker ca ved hvert minut og fyrretyve sekunder.

Selve urmekanikken gik dog kun når uret lå på siden, men efter en lille rensning af tandhjulene med en børste til barbermaskinen, samt smøring med symaskineolie, så går urværket nu også når uret er i korrekt stilling.

Nu mangler jeg bare at lade det køre med spænding på, og se om det taber, eller vinder tid, og om jeg skal justere på det, inden jeg monterer uret i bilen igen...

fil 24-03-16 19.20.26.jpeg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er der nogen der ligger inde med et nyt urglas...??

fil 24-03-16 18.16.11.jpeg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Nå, urglasset er ikke engang lavet af glas...

Så er det lige meget. Får bare snittet et nyt af klar plastplade... :)

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Karmann57 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg har et ur liggende Sebastian hvis du får brug for det Mvh Bjarne

-------------------------------------------
57 Karmann Ghia under opbygning.
Tlf. 51379990
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

@Bjarne: Jeg har skrevet dig en SMS...

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der var 2 lidt trælse huller i instrumentbrættet, som jeg ikke helt har vidst hvad jeg skulle bruge til.

Nu efter jeg har lavet uret i bilen, virkede det næsten oplagt at lave en afbryder, så uret ikke dræner bilen for strøm. I det mindste hul der var, har jeg monteret en kontakt/afbryder, og i det største hul en rød lampe. Hullet var dog for stort, men det er klaret med en krave på lampen, og en spændeskive til at dække overgangen.

Nu skal jeg tænde for mit ur, og den røde lampe lyser når uret kører. Så skal jeg selvfølgelig bare stille uret hver gang jeg vil ud at køre, og vil jeg have det til at køre fortsat, lader jeg bare kontakten være til.

Den røde lampe gør, at jeg ikke glemmer at slukke for uret, når jeg forlader bilen :)

fil 25-03-16 06.59.25.jpeg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75

Reply

You must log in to post.