Hej.
Har en 12polet sikringsdåse med påbygget holder til 5 stk. relæer. Se sikringsdåsen her .
Er der nogen, der kan være behjælpelig med en oversigt over, hvilke relæer/styreenheder fabrikken havde tænkt sig skulle sidde hvor?
Tak.
Hej.
Har en 12polet sikringsdåse med påbygget holder til 5 stk. relæer. Se sikringsdåsen her .
Er der nogen, der kan være behjælpelig med en oversigt over, hvilke relæer/styreenheder fabrikken havde tænkt sig skulle sidde hvor?
Tak.
Kan du ikke se det på ledningsfarverne, eller har du rykket det hele fra hinanden? Og der er flere udgaver der ligner hinanden. Hvilken bil er det?
Det er til min 68'er 1500, som i tidernes morgen af en tidligere ejer har fået udvidet hullet til sikringsdåsen. Så allerede i dag sidder der en 12 "polet" sikringsdåse i.
Er i gang med at lave ledningsnet til den - har fået de rigtige ledningsfarver hjem og går op i ledningstværsnit til lygterne. Desuden skifter jeg sikringsdåsen, bundstykket i tændingslåsen og lyskontakten. Det er så planen, samtidigt at eftermontere S-kontakt-funktionen - dvs. nærlys, visker, blæser m.v. går ud mens starteren kører.
Og - nu kommer det relevante for tråden - så vil jeg placere op- og nedblændingsrelæ, blinkrelæ samt kørelysrelæ i relæholderen. Bare for at holde så meget orden i det hele som muligt. Men jeg kan da godt se, at placeringen af det ene relæ med sin specielle anordning af stikbenene giver sig selv. Så er det kun de 4 resterende pladser, der er spørgsmålet.....
Det er ligemeget hvor resten sidder. Men jeg kan tage et billede af min kitcar i morgen. Omvendt så sidder ledninger jo ikke på kryds. Så relæerne sidder vel ud for hvor sikringerne er til forbrugerne
Okay - tak for hjælpen. Det er så tilsyneladende lige meget. Er bare vant til fra nyere VW/Audi, at hver relæplads i holderen er "forudbestemt" til et bestemt relæ/styreenhed. Det letter fejlsøgningen. Men det burde være muligt at kunne fejlfinde med op til 5 relæer - især når nu de sidder samme sted.
You must log in to post.