Hej er der en herinde der har et mm mål fra tdc på svinghjulet til de 7,5 grader før tdc. .. der er kun et enkelt hak i mit svinghjul....
Hilsen Anker
Hej er der en herinde der har et mm mål fra tdc på svinghjulet til de 7,5 grader før tdc. .. der er kun et enkelt hak i mit svinghjul....
Hilsen Anker
Hvis den kun har et V-formet hak er det tændingsmærket. Du må gerne ringe på 28730159 hvis du vil have en længere forklaring.
Du mener nok remhjulet, hvor kileremmen trækkes fra, ikke ?
Man kan jo selv regne ud hvor man kan mærke af for forskellige grad mål :
Tag et sy-målebånd og mål omkredsen på skiven: divider med 360 og gang med antal grader .
Så ved du hvor langt du skal måle fra top punktet.
Hovsa, ja selvfølgelig remhjulet...:-)
God ide med måle båndet/opmåling, det havde jeg ikke lige tænkt på...
Jeg har et par et par spørgsmål mere ang min tænding inden første opstart, men så skal jeg lige være ved motoren, det skulle meget gerne blive indenfor de næste par dage hvis jeg får tid/lov til at rode lidt i værkstedet, så vil jeg meget gerne gi dig et kald, Frank, måske du lige havde andre ting jeg lige bær vide inden første opstart....
Du kan også bare regne målet ud ud fra diameteren på remhjulet, som måske er lettere at måle.
3,14 * Diameteren * 7.5 / 360
Var lige hurtigt i værkstedet og måle/regne lidt... fik afstanden til 11,6 mm og præcis der er der en lille runding på den udvendige side af remhjulet,så hakket må være tænding tidspunktet som Frank skriver...
For dælen da hvor er det et godt/hurtigt forum...
Et rundt mærke er altid TDC. Et V-hak et altid tændingsmærke. Hvis motoren skal tænde ved TDC. Det er der nogen der skal, er det et V-hak.
Det er en 1600 as motor og kan se den skal stå til 7,5 før tdc. Jeg har std knast i,men har monteret et sæt kadroner,ændrer det noget ifh til tændingstidspunktet? Kompressionen er målt/udregnet til 1:8
Det kommer an hvilken strømfordeler du har valgt og om du har vakuumavancering. Men med 8:1 vil det være sikkert at starte ved 7,5. Om du så ender med 5 eller 10 grader vil så vise sig når du får den rullet og kørt med.
Og pas nu på. En af mine gamle venner lavede engang sådan en og den kørte af pommeren til. Jeg tænkte ikke over det for han plejede selv at finde ud af det. Så en dag vi rodede med den opdagede jeg at tændingsmærket sad på den forkerte side af 0. Men de findes åbenbart med 5 grader EFTER top. Så den stod jo 12,5 grader forkert.
Der sidder en vakuumdåse på siden, men der er bygget elektronisk tænding i. Har købt komplet compu fire med nye kabler, tændspole osv....
Ja men bruger du vakuumdåsen :-)
Bør jeg..? Jeg er ved at trække de sidste kabler og slanger, men er ikke helt nået til vakuumdåsen endnu da jeg ikke helt ved hvordan.... har forbundet mine to kadron manifolde med en slange....
Tænding mærket sidder til højre for tdc, så den må være god nok, men ja det var da noget man skal bide mærke i så...!
hej
Nogle har kørt med dobbelt virkende vacumdåse fra ny, Derfor 5 grander eftertænding
gugge
You must log in to post.