Ja man kan hurtigt gøre det indviklet :-)
Det var nu ikke for du skulle tage udgangspunkt i mit motor opsæt, for har da foretaget samme tur med en anden motor, også uden problemer. Jeg nævner det blot for at forsøge og få stoppet det oliehysteri der tilsyneladende florerer på dette forum.
Igen kan jeg kun sige, kom nu ud på landevejene og motorvejene, kør en 5000km under diverse forhold, skift så olie og kør 5000km mere under samme forhold, så kan vi snakkes ved.
Prøv engang at sammenlign viskositeterne ved 100gr på eks. en 15/40 og en 20/50.... Det er godt nok ikke meget der skiller dem, så det behøver altså ikke være raketvidenskab at bygge en motor der kan køre.
Men du vil da ikke til at bilde mig ind at der er nogen der bygger en gademotor til deres bil, og så sidder og planlægger at den skal være bygget til en 40 eller 50 olie? De sidder da ikke og tænker: "jeg får lige taget en 1/100 af krumtap sølerne, så passer det fint sammen med en 26mm oliepumpe, og hvis jeg så også lige husker at trække fjedrene lidt længere til reduktionsventilerme, så er det perfekt til en 20/50 olie" ?
Der er SÅ mange ubekendte faktorer der gør sig gældende når man bare laver en rullefelts måling, og baserer alt derudfra. Intet slår erfaring på landevejen, hvis du spørger mig.