Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  solex kadron justering

Tags:
No tags yet.

(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej
Jeg har nu fået monteret min 1600 motor i boblen. Den har std knast og mont et sæt kadroner. Det sidder 150/55 dyse i karb. Så et sted på you tube at acc pumpen skulle ha en vandring på 4mm som udgangs punkt.Når jeg giver gas fra tomgang dykker motor,men går fint ved langsom gas og fint i tomgang.luftskruer er justeret til den lige dykker og så lidt tilbage. Karbs kører synkront. Skal man i testbænk for at finjustere acc pumpen eller har i et par cowboy tricks til en hjemme justering...?
Hilsen Henrik

(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Så i en vw bog at man på en std karb. kunne pumpe 5 gange og så måle antal ml, dividere med 5 og så fik man en mænde, kan ikke lige huske hvor meget der skulle være, men findes der en bestemt mængde solex karb. skal give....?? Fik selvfølgelig ikke målt det inden jeg satte dem på...

Der sidder pt en tænding på uden vakuum adversering, men bygger elektronisk på en af de kommende dage når den ankommer og så med vakumm adversering. Vil i stille en sådan opsætning 7,5 gr eller er det noget med 3000 omdr og så 30 gr før eller noget...? Kan låne en tændingspistol når det kommer dertil...

Henrik
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Pumpen skal give 0.6-0.8 cc pr. Pump. Jeg køber en 1ml. Sprøjte på apoteket og skærer den over ved 0,8. Propper den til i enden med en stump tændstik. Laver en holder af et stykke ståltråd og hejser den ned i karb. Og giver et pump. Husk at koble den anden karb fra så du ikke fylder den side op med benzin.
En std. 1600 skal ikke have meget, måske kun 0,5ml. Min erfaring er at pumperne ikke er indstillede og slet ikke virker ud af kassen.
7,5 grader med vakuum er en god start. Hvis fordeleren er til to karb.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Det var dælme smart,Frank ☺det skal prøves!
Er 150 og 55 dyse ok..?
Hvordan ser man om fordeler er til to karbs..?

(permalink) Callooker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg hade skifte hoved dysen til 130 det har jeg i til mine og det er en 1600

-------------------------------------------
Eastcoast Oildrippers
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej Callooker. Er det std knast og ventiler du kører med?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg kører med 2 type 3 karbs på en 1600 med engle 100 knast og 8.3 i komp. Kører med 127.5 hoveddyser i begge karbs. Synes også dit lyder stort til standard

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg tror også at 155 er for meget. Omkring 130 skal nok passe. Jeg har købt bor med 0.1mm spring fra 1 til 1.5mm. Så borer jeg dem selv. Hvis ikke jeg kan købe nogen der passer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Bestiller et sæt 130 dyser... har lige monteret elektronisk tænding og har skruet lidt op for acc pumpen, det hjalp lidt med lidt mere i acc pumpen... laver måling på mængde og tænding en af dagene...
Skal man skille hele karb af eller kan hoved dysen udskiftes ovenfra.?

(permalink) l.sanderson Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har du Prøvet at ringe til famer (Thorben)

-------------------------------------------
bobbel 1953. Miss Mango Semaphore split bus 1960
28-43333o
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg vil lige have tjekket tænding og benzin mængde først, så jeg ved hvor jeg står... den trækker faktisk gidt fra bunden nu efter den har fået lidt mere på avc pumpen....
Koblingen glider lidt når jeg giver fuld gas, der er rigeligt frigang og kobling og trykplade var helt nye (og rene) da jeg samlede motor og gearkasse, øv øv

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

En ny 200mm. der glider med en std. 1600? Der må være olie på. Sådan en kan holde en std.1700 type4 motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kappers Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Hej ... jeg har samme set up som anker og min dykker også lidt ... kunne godt tænke mig at prøve med de der 130 dyser, hvor kan man købe dem ? mvh Morten

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Når I begynder at nærme Jer skal I have helt styr på tændingavanceringen før I kan finde de rigtige dysestørrelser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Enig med Frank. Jeg har også 200 mm ny kobling på. Ingen problemer

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

130 dyser, justeret tænding og målt 0,6 i acc pumpen, så nu kører det...:-)
Jeg takker mange gange for hjælpen...!
Henrik

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Til en std 1600 er 130 h. dyse sansynligvis stadig for stor. (Den skal nok køre på den, absolut.) Men ofte skal man helt ned på 125 - 127,5 for at det er rigtig godt. Endvidere skal tomgangsdysen normnalt ned på 50-52,5, især når man bruger en SVDA fordeler. Hvordan tar du vacummet ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Du har sikkert ret ang dyserne,farmer... Den er ikke 100% endnu... den er kun stillet de 7,5 gr,har ikke tjekket om vakuum gr passer... jeg har søgt lidt herinde på en guide til at måle/høre/udregne den rigtige dyse størrelse,men blev ening med mig selv at det var nok bedre at jeg gik i seng,da jeg læste noget om at i tog vakuummet oppe ved spjældet. Kan se her til morgen at der sidder en lille skrue over spjældene,er det der man bør tage vakuum fra...?Jeg har taget vakuummet fra et t-styk mellem manifoldene...

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Man kan ikke regne dysestr ud. Det må man efterprøve. Een motor vil ha´ 52 tomgang. Den næste har ingen problemer med at leve på en 50ér.

MHT vacum udtag. Så er det nok en af årsagerne til at du har lidt bøvl med den. Vacummet i manifoldene er for stort. Du skal tage det oppe på siden af karbguratoren, ellers har du jo fuld vacum på i tomgang. (En prop skal bores ud og studs isættes. ELLER man borer et hul i spjældhuset, som rammer lie over spjældet. Men det er for øvede at praktisere det.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Er det noget studs sæt der kan købes og findes der et billede/link hvor man kan se det...? Er det som en luftfitting i borer i...?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Karb. Har en prop der kan bores og fjernes. Så kan man bruge en lille vinkel fra et Biltema nylonstuds-sortiment med en dråbe seklim på :-) Manifold vakuum kan man ikke bruge. Du skal have vakuum ved eller lige over spjældet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg fik et link til volks World hvor det vises det i så ganske rigtigt forklarer...
Han bruger kun vakuum fra venstre karb,men er det ikke en fordel at bruge fra begge og så med et t-styk eller bliver det til for meget vakuum... hullet der skal lukkes lige under spjælet,har i gjort det med kemisk metal eller noget lim evt hvilken?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg har ikke lukket noget hul under spjældet. Der er ikke noget der skal lukkes?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg er lige blevet færdig med højre side. Har blændet det nederste 1mm hul af med kemisk metal, som der blev anbefalet i linket... jeg har boret et 3,3mm hul ind til det ramte den anden boring i 90 gr og monteret en forskruning der kan lukkes og justeres og så bliver de to studser forbundet med en slange og så med et t-styk ud til vakuumdåsen. ...

(permalink) anker Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Har også lige bestilt 52,5 dyse og en 127,5 dyse som farmer foreslog, så prøver jeg også lige dem....


Reply »

You must log in to post.