Har i forbundet manifoldene eller har i afblændet dem..?
Kan da blive lidt bekymret når du nu sætter ? ved mit afblænding af hul, Frank...:-)
Har i forbundet manifoldene eller har i afblændet dem..?
Kan da blive lidt bekymret når du nu sætter ? ved mit afblænding af hul, Frank...:-)
Jeg ved ikke hvad det er for et hul. Har du ikke linket?
Manifoldene skal ubetinget forbindes. Hvis det var min motor ville jeg endda bygge et større forbindelses rør/slange på. 13mm. Hvis du bruger slange skal den være tykvægget ellers bliver den suget sammen når der er varmt i motorrummet.
Det udligner de forskellige pulser ved den "forkerte" tændingsrækkefølge en VW har. Prøv at se en enkeltportet 1500S. Der er røret 16-17mm. På type3 10-12mm. Og på de seneste to rør med 10mm.
Sætter større slange på i morgen...:-)
Jeg var lige ude og køre her til aften efter ombyg af vakummet, det virker meget mere fornuftigt nu. Den suger næsten ikke i tomgang, men suger fint når der gives gas... jeg har også bestilt en 50 og en 125 dyse... justere også acc pumpe til 0,8 ml.
Der sidder 5 huller ved spjældet, 3 samlet og 2 samlet. Det er det nederste af de 2 huller jeg har blændet af, det sidder lige under spjældet når det er lukket... jeg sender linket i morgen når jeg har adgang til pc, Frank
Det er dette link jeg har brugt...
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=426794
Jeg har brugt dem her på youtube de kommer med nogen gode råd
Typisk amerikansk. Man er nødt til at afmontere den ene speedertrækstang når man justere tomgang/synkronisering. Og jo mere knast man har desto større behov har motoren for balance/udligningsrør. Så hans argument om at motoren er stor og der er meget knast i den holder ikke. Og man kan også høre på videoen at den kører af pommeren til.
Hvad er din holdning til det link jeg lagde ind ang afblænding af nederste hul osv, gir det mening for dig, Frank?
Hvis hullet sidder i den samme kanal som man tager vakuumet fra giver det god mening kun at beholde det hul der er nærmest spjældet. Men jeg kan ikke huske de to huller.
"Og jo mere knast man har desto større behov har motoren for balance/udligningsrør. Så hans argument om at motoren er stor og der er meget knast i den holder ikke."
Mnnaaaaaaaaaarhh, det vil jeg nu ikke give dig helt ret i. Jeg har flere gange oplevet at motoren kommer til at gå ringere tomgang, hvis den har "nåed knast", kubik og samtidig feks. et ½" balancerør. Det -kan- være knast betinget. Jeg har ikke udforsket problemet som sådan. Kun noteret mig hvad jeg har oplevet. Så det er noget der bør efterprøves i hvert enkelt tilfælde efter min mening.
Endvidere er der MÅSKE mere i placeringen af balancerørets tappested end bare lige, hvis balancerøret skal gøre sin gavn. Feks. koble 1 & 4 sammen. Jeg ved det ikke, bare en tanke.
T
Har lige et ? til det med hoved dysse og tomgangs dysse, kan man skifte dem uden at skulle til at juster på caburator
bagefter ? jeg har en eller fin velkørende 1600cc i min 1303 let portet toppe ellers er alt andet std men den hopper/hakker lidt ved 52-58 kmt taget fint gassen står fint i tomgang har 130 i hoved dysse og 55 i tomgang kunne det tænkes at kunne ændre noget at dysse om og som sagt er det kun i mellem gassen der er lidt problem
på forhånd tak
caspar j
Du kan godt skifte hoveddyse uden at stille på noget. Hvis du skifter tomgangsdyser vil det være helt naturligt at indstille tomgang og tomgangsblanding bagefter. Husk at karburatorjustering altid starter med at kontrollere tænding. Dit problem kan sagtens ligge i tænding og tændingsavancering. Du har jo nok læst denne tråd igennem. Har du gjort noget at det der foreslåes?
hej frank min motor har været til grundig gennemgang hos jan koed som ikke kunne finde nogle justerings fejl han syntes at bilen overordnet kørte godt den tøver ikke kan køre 40kmt træde gassen ned i 4gear trækker fint uden at tøve men kunne godt mærke hvad jeg mente med at den hoppe imellem 52-58 kmt, der var ikke noget han kunne ændre( hvis det var hans egen ville han selvfølgelig prøve sig frem) for at se om der fandtes en løsning----- , jeg køre med enkelt 34-pict3 jeg håber stadig at kunne fjerne dette ved at ændre en lille ting som jeg har på fornemmelsen at det er !!! så følger med og læser de tråde der er for at finde nålen i høstakken :-)og i er mange vw'er der har prøvet lidt af hvert så måske en af jer havde en ide om hvad jeg kunne ændre uden at skulle justere da alle justeringer er som de skal være
på forhånd tak Caspar j
You must log in to post.