Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ingen gnist, motor turner fint ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kre Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej VW-net-folk,

Min 68'er har ingen gnist, men turner fint i motoren.

Har forsøgt følgende:

Rens af tændrør
Skubbe/trække bil og sætte igang
Strøm er fin på tændspole

Det skal siges, at sidste tur jeg kørte, der lyste den røde generatorlampe mere og mere op indtil jeg var hjemme - måske det kan have noget at sige?

Mvh
Kre

(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Når generatorlampen lyser, stopper du naturligvis øjeblikkeligt og undersøger årsagen.
Hvad fandt du ud af, siden du kørte videre?

Martin

(permalink) Kre Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Martin..

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Lampen lyste som sagt svagt ved sidste tur, hvorefter der ingen gnist er.
Det vil være en stor hjælp med et par bud til en knap så erfaren!

(permalink) hansy Member
Skrev for 8 years siden | | | |

prøv at rense dine forskellige kabelsko div el tilslutninger ved dynamo starter etc
check platiner-kondensator-tændrør-stelforbindelse
mvh hansy

-------------------------------------------
tlf 9161-9161 vw 4ever....
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er der gnist mellem platinerne når du turner?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kre, det Dillen mener er, at i værste fald kan det have været en meget slidt eller knækket kilerem, hvilket ville kunne resultere i manglende køling og dermed en smadret motor, derfor betyder rød (lampe) stop, indtil man ved hvorfor den lyser.

Hvor gamle er platiner / kondensator, hvilket gab kører du med. ???
Hvor meget modstand er der på dine kabler. ???
Hvordan ser rotor / fordeler ud ???

Det lugter meget af et strømproblem fra tændspolen og videre frem, men det er lidt tricky at hjælpe dig med at fejlsøge uden at vide hvad du kan.

Jeg ville nok også få kontrolleret tændspolen, de kan finde på at brænde af hvis bilen står med tænding på for længe.

Mvh Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Kre Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak for rigtig fint svar VW-Royce - godt udgangspunkt til fejlsøgning.

Efter måling af ledningsnettet har jeg fundet frem til fejlen i tændingslåsen, og der er nu bestilt en ny, så jeg vender tilbage når denne er monteret.

Tak for hjælpen indtil nu..


Reply

You must log in to post.