Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ombygning og godkendelse: Cabrio, Speedster

Tags:
No tags yet.

(permalink) cal-mex Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så blev Mexico cab' klar til syn, men...
Der mangler en eller anden godkendelse/testrapport for at komme videre.
Bilen er ombygget i 1986 i Tyskland af et firma, som hedder P. Eller.

Er der nogen, der ligger inde med godkendelser på uoriginale cabrio eller speedster ombygninger

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Uhh, den er grim! De oprindelige godkendelser for sådanne ombygninger udløb i 2013. Hvis du skal have nogen chance for at få den på plader, skal du have fat i det firma, som har bygget den. De kan måske hjælpe dig.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

jeg er næsten sikker på jeg stadig har de godkendelser til at ligge da jeg fik min synet, skriv på hr.lunte@gmail.com så sender jeg dem til dig hvis jeg har dem.

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ellers kan du søge om dispentation hos trafikstyrelsen mod at skulle dokumentere bilens styrke hvis du kan bevise at bilen er ombygget for mange år siden og kørt som ombygget så har den bevist at den kan holde til det kender til en roaster samt en Volvo amasone som er tagsænket der har fået lov på denne måde.

(permalink) cal-mex Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak alle sammen
Lige nu er jeg strandet på krav om dataerklæring. Jeg arbejder med nye biler hver dag og håndterer masser af specielle opbygninger, men den her driller sgu.
Jeg har haft fat i et firma, som sagde 6.000+moms + støjmåling på laboratorium i Flensborg.
Prøver VW importøren for det tager op til 6 måneder at få historisk data fra Wolfsburg
Måske skal den bare ned og stå på museet i wolfsburg ved siden af sin tvilling

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) cal-mex Member
Skrev for 8 years siden | | | |

https://www.google.dk/search?q=eller+cabrio+wolfsburg&biw=1280&bih=800&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwieioaD84TNAhWDJ5oKHXFJATsQ_AUIBigB#imgrc=OyQvF6CYS0z-5M%3A

Kan ikke lægge billede direkte op

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Synsmanden kan ikke andet end at bede om dokumentation det den eneste mulighed han har så det op til dig at tilfredsstille ham. støjmåling er ikke nødvendig hvis du ikke har lavet ændringer på motor osv.
lad dig ikke slå ud af synsmandens manglende viden eller hjælpsomhed men benyt muligheden for at for trafikstyrelsens accept du har jo alle muligheder for at dokumentere selve opbygningen når den er foretaget af et firma de har nok lavet en del samt den du har er ikke brudt sammen i de 30 år den har kørt som ombygget det kan trafikstyrelsen godt bruge i deres vurdering af om de vil give dispentation så du ikke skal dokumentere din bils styrke i henhold til merkbladt 751 tror jeg det hedder. ved det kan lade sig gøre. At bede dig skaffe en dataerklæring er efter min menig en fejl da bilen jo er kendt og produceret i et pænt antal af vw så alle data på bilen findes selv på din reg attest det du skal dokumentere er ombygningen og med det menes at du skal dokumentere at bilen ikke bryder sammen eller du skal dokumentere at den er lavet identisk med vw egen cab og det kan ikke lade sig gøre i praksis at lave bilen som de gjorde med de forstækninger i a stolper osv. så den måde du kan dokumentere det på er ved at bevise bilen har kørt ombygget i feks. 30 år uden at bryde sammen og at det er udført af en seriøs ombygger i Tyskland håber ikke du taber sutten


Reply

You must log in to post.