Er der eksempler på at fjedren i olie tryks ventilen kan blive 'slap' og at olien derfor by-pass'er oliekøleren? Har haft begge ude og umiddelbart ser de okay ud og begge stempler bevæger sig fint. Jeg kender ikke olietrykket men kunne man forestille sig at oliepumpen laver et for højt olietryk som så gør at olietryksventilen sætter oliekøleren mere eller mindre ud af drift?
Problemet er at motoren bliver varm ved almindelig kørsel. Den rammer 100gr allerede efter 15 min ved 80-85 km/t på landevej. Har forsøgt en masse som selvfølgeligt har fået den til at køre både bedre og dårligere, men varme problemet er ret konstant
Setup:
T2 bus
1776cm m. doghouse, AB blok
Ventiler: 0,15 (har også forsøgt med 0,10)
Platiner: 0,4
Tænding: 7,5gr før top (også forsøgt med 10gr før top)
Karburator: Ny Bocar 34 Pict-3, dyser: 130/55 (har forsøgt lidt forskelligt)
Strømfordeler: VW 113 905 205 AL (med enkelt vacum)
Inddækning af motor er iorden
Ekstra oliesump
Glemmeplader: Monteret
Mobil 40201368