Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olietryksventil - varme

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Er der eksempler på at fjedren i olie tryks ventilen kan blive 'slap' og at olien derfor by-pass'er oliekøleren? Har haft begge ude og umiddelbart ser de okay ud og begge stempler bevæger sig fint. Jeg kender ikke olietrykket men kunne man forestille sig at oliepumpen laver et for højt olietryk som så gør at olietryksventilen sætter oliekøleren mere eller mindre ud af drift?

Problemet er at motoren bliver varm ved almindelig kørsel. Den rammer 100gr allerede efter 15 min ved 80-85 km/t på landevej. Har forsøgt en masse som selvfølgeligt har fået den til at køre både bedre og dårligere, men varme problemet er ret konstant

Setup:
T2 bus
1776cm m. doghouse, AB blok
Ventiler: 0,15 (har også forsøgt med 0,10)
Platiner: 0,4
Tænding: 7,5gr før top (også forsøgt med 10gr før top)
Karburator: Ny Bocar 34 Pict-3, dyser: 130/55 (har forsøgt lidt forskelligt)
Strømfordeler: VW 113 905 205 AL (med enkelt vacum)
Inddækning af motor er iorden
Ekstra oliesump
Glemmeplader: Monteret

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) vwanders Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og dit temperaturinstrument/giver fungerer?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis pumpen er større end den originale går det galt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Man har i mange år kunnet købe sæt med strammere fjedre for at kompensere for de større pumper man kunne købe. Prøv evt at bruge den bageste fjeder fra sådan et sæt

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Kører du med meget tyk olie?

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har tjekket oiletemp.føler - den passer. Kører med 15/40 olie. Prøver med en lidt strammere fjedre og så må jeg se om jeg ikke kan få pumpen ud og tjekke hvor stor den egentligt er. Tak for input.

Er der nogen der har erfaringer med det her kit, til justering af hvornår olien skal igennem køleren?
http://vwparts.aircooled.net/Oil-Pressure-Adjuster-Kit-p/3049.htm

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis du læser teksten i dit link har du ikke noget problem :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det kan du have ret i - må vist ha' monteret en olietryksmåler. Den burde jo så indikerer når oliekøleren bliver sat i funktion - ihvertfald i teorien...

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

du er sikker på at der ik sidder noget i blæserhjulet.et lille stk papir eller plastik.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den havde samme problem sidste år, og havde alt blikket af i vinters (blandt andet for at skifte stødstangsrør og monterer glemmepladerne), og der var der ikke noget at se. Spældene var svejst i åben position (den har ikke termostat). Der kommer også godt med luft ud af de to luftudtag på blæserhuset så jeg tænker at blæserhjulet opfylder sin funktion.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

du har det brede blæserhjul ik.ved du hvor stort dit forbrændningskammer er ?.eller er du sikker på at avanceringen virker på strømfordeleren .bare lidt tanker ....

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg ville også tjekke at der var monteret den brede blæser derpå. Det er set før at folk ombygger til doghouse, og så af den ene eller anden grund ender der med at komme en dynamo på med den smalle blæser.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har kun sælgers ord for at det er en 1776... har ikke selv haft den åben. Har tidligere kørt med forskellige 009 fordelere, nu er det den der er nævnt i min første post. Den har i store træk kørt som nu - samme varmeproblem.. Lidt svært at måle blæserhjulet men har forsøgt at tage er par billeder (hvis jeg kan få dem op). Hvad er bredden på de to? Har den ekstra Mexico-ring bag på blæserhuset som skulle give lidt forbedret køling.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Palle Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Den brede er 35mm og den smalle er 30mm

-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Knast? Kompression? Udstødning?
Har du taget en kompressionsprøve så du ved hvad den laver i DCR ?
Har du tjekket hvor meget den avancerer med og uden vacum?
Manglede den glemmepladerne da du fik den ???
"Lægger" den sig bare på 100 gr. eller stiger den yderligere når du kører længere?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

du er nok nød til at kontakte sælger vis det er muligt og høre med vendehøjde og forbrændningskammert.og som farmer skriver Knast? Kompression .tror du er på vildspor med olie tryks ventilen.ellers handler du i blinde.hvad er højeste temp du har været på

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Du skriver at der kommer rigeligt med luft ud af hullerne til varmeslangerne.. Nu har du vel slanger, varmekasser og det hele på, ikke?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Sælger viste intet andet end at det skulle være 1776, han havde den fra tredje part, så det bliver lidt svært. Alternativ skal den lukkes op og checkes.

Konstaterede at glemmepladerne manglede sidste år hvorefter jeg i vinters skiftede stødstangsrør (CSP's version der monteres uden at topstykkerne skal af) og monterede glemmepladerne.

Ved 80 km/t kan jeg holde den på 95-100gr, men trykker jeg lidt stiger den. Søndag gav den lidt at lave over 2 km hvorefter temperaturen efterfølgende kortvarigt ramte 115gr. Har haft termometer monteret hele tiden og derfor aldrig været over 115gr (og kun meget kortvarigt). Så snart den har ramt 105-110gr har jeg sænket hastigheden.

Kører pt. med std. bus udstødning. Har tidligere kørt med 4-1 header og noget dobbelt empi (men den larmede...) så ville prøve noget andet.

Har ikke tallene for hvormeget den avancerer med og uden vacum. Har tjekket vacum avancering ved alm. suge tjek og mekanikken virker. Med tændingspistol ses også forskellen med/uden vacum.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

så må jeg spørge om du har haft rotoren a og givet filtdutten et par dråber olie ved olieskift.fjeder rotoren let til den ene side når du trækker i den.olietemp på min 1600 kan da godt sige 110grader ved 100kmt men først efter ca 15 kilometer på jagtvogn.der er mere vindmodstand end bobbel.hvad bil køre du i

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er en T2 latebay - så den skal jo lave lidt. Så vidt jeg erindre så har filtdutten i bunden af rotoren ikke fået oliedryp. Om den fjedre let må jeg tjekke iaften. Den fik nye platiner (Bosch) da jeg skiftede til nuværende fordeler (og lille smule fedt på akslen hvor klodsen ligger til).

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Har du kontrolleret dit olietemp ur for nøjagtighed, altså hvad er den reelle temperatur?

Jeg har kørt fra Prag til Aarhus på en dag med 1910 type 4 engang hvor olietemp iflg ur var 110-120, der skete intet ved det.

(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Havde føleren i kogende vand i april og der var den spot on.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 8 years siden | | | |

det er akslen til avanceringen man smør når filtdutten får olie.svingklodser sidder under platiner.der er mange der ik ved det

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Okay, det må jeg lige kigge på iaften.

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det er selvfølgelig ingen hjælp for dig, men jeg følte at min type 4 motor blev for varm,
jeg satte temp. føler i og konstaterede at når jeg kørte i kø en varm sommerdag blev den 100 grader. Efterfølgende har jeg pillet hele skidtet af igen, køreglæden forsvinder simpelthen ved at sidde og holde øje med om temperaturen er korrekt, det gider jeg simpelthen ikke, nu har den kørt fint i et par år uden :-)
Mvh Kenneth


Reply »

You must log in to post.