Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udskiftning af trekantet membran(vacum membran)

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej alle. Jeg har problemer med min 1200 begynder at hakke og sprutte efter den er blevet varm. Jeg har renset karb og stillet platiner, men den trekantede menbran i karb ser lidt slidt ud. Jeg kan ikke umiddelbart få den hevet ud. Skal akslen der går gennem indhugningen ud først eller hvordan? Choker fjederen bliver også meget varm, men det ved jeg ikke om det betyder noget?

(permalink) Dillen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis "chokerfjederen" er bimetalelementet i automatchokeren, skal det jo
blive varmt, når der er spænding på.

Martin

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Prøv at Google det. Kan ikke huske det. Men mener at choker skal af. Under den sidder et dæksel som skal af og så kan membran komme ud. Men tag karburator af og prøv dig frem. Kan huske det er ganske logisk.

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej igen. Selvfølgelig det er jo klart, min fejl. Nu er membranen skiftet, men den harker og pruster stadigvæk som den er ved at gå tør for benzin. Svømmehuset er fuld og pumpen leverer det den skal.
Kan det virkeligt bare være platiner igen igen? De har ikke gået med en 1000 km

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Platiner af dårlig kvalitet holder ikke længe, desværre..

Har du checket afstanden, når den er varm. Det kan godt være der fejlen er

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Henrik
Det vil jeg gøre. Bør den være ens for kold og varm tilstand?
Jeg har også læst mig til at det kan være en overfyldt svømmehus som funktion af ventilen ikke lukker tæt?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja afstand skal være den samme varm/kold

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og hvis afstande ikke er den samme, så skal platiner skiftes ud?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja. Men prøv at juster dem først igen. Stil tænding og prøv at kør en tur og se om ikke det var problemet. Dårlige platiner er derfor mange skifter til elektronisk tænding. I gl dage kørte platiner 10.000 km for så at blive justeret og køre igen.

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så er de gamle platiner justeret, ventiler er checkede, den starter som en drøm, men....
Nu kører den virkeligt dårlig, hopper og sprutter og vil kun tage gas en gang i mellem.
Nu ryger platinerne med mindre der er flere gode råd. Karb er også lige blevet renset. Hjælp;)

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 8 years siden | | | |

choker er helt åben ved varm motor?. Går den bedre eller ringere nu.

nåleventil i karburator har du checket den

(permalink) Kennethgraa Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej Henrik. Ja, jeg har prøvet at puste i nåleventil. Den lukker når den løftes. Choker er helt åben. Den går væsentligt ringere!


Reply

You must log in to post.