Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  '77 westy - skift fra US spec lys til EU spec

(permalink) Buster Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej,

Håber nogen kan guide mig lidt med hensyn til at klargøre min westy til toldsyn. Indenfor de kommende uger ankommer min '77 westy fra USA via Holland. Den er i god stand og burde gå rimeligt nemt igennem syn når jeg har lavet bremser, men den er som US model udstyret lys efter US specs. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg præcist skal bruge af reservedele og hvad der præcist skal laves om for at den opfylder krav til syn i DK. Er der nogen herinde der har været opgaven igennem med skift/tilpasning af lys på en latebay import tidligere og vil dele deres erfaringer?

Tak!

/ Simln

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Der er mange US busser i Danmark der er blevet synet med US lys og køre rundt med det, min har også US lys, og er synet 2 gange.med det.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Buster Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Tak for det super hurtige svar!

Det lyder lovende! Så vil jeg prøve i første omgang at sende den til syn og se om den går igennem. Troede bare at de var ret hårde med hensyn til lys når der var tale om en US import.

/ Simon

(permalink) Farmer Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hvis din bus har fødselsdag FØR 1/5 - 77 må den køre med symmetrisk nærlys. Efter den dato skal den have asymmetrisk nærlys. Så tjek det inden du kører til syn. det ville da være træls at få et omsyn på sådan en bagatel.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ellers er det vel bare at sætte et sæt H4 lygter i? Koster ikke alverden, du er sikker på de kan synes og de giver et godt lys ;-)

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Buster Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg tjekker registreringsattesten og ser om den er fra første halvdel af 77. Hvis den ikke er det smider jeg et par H4 lygter i inden toldsyn. Det må ku hentes hjem fra tyskland rimeligt hurtigt. Det ville være fedest hvis den gik igennem første gang. Jeg har bare været i tvivl om hvad der skulle til for at den gik igennem når det nu er en us import.

Tak for den hurtige hjælp!

/ Simon

(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Køb da et sæt uoriginale golf I lygter hvis du alligevel vil have de andre i bagefter, dem burde du kunne finde til ca 200-300 for 2. Husk at få lavet en vejeseddel da du importerer fra et ikke-EU land, det rækker fint med en fra den lokale foderstofhandler eller lign. Din synsmand vil sætte pris på en instruktionsbog der passer med din bil, der står alle mål/vægte osv og så er han fri for at bede dig om mere info, hvis ellers han er et fornuftigt menneske;-)

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Synsmanden er ikke mere sur bare fordi bilen er fra USA. Men husk blinklys på siderne. Og når bilen er så ny skal blinklys være orange. Også for og bag.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buster Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Super godt tip med hensyn til instruktionsbog. Jeg har fundet en indskannet udgave af manualen som jeg så må printe og tage med. Det er svært at finde en original manual i god stand.

Med hensyn til blinklys så tænker jeg har lave de orange markeringslys som den som us bil er født med ved fordørene om til blinklys når det nu er et krav at man skal have blinklys både foran og på siden af bilen. Markeringslys både for og bag (orange og røde) er jo alligevel kun noget der bruges i usa og jeg tænker at det må kunne lade sig gøre at koble dem om til at være blinklys i stedet.

Endnu engang tak for alle input! Som ny med T2 er jeg lidt på bar bund men vil super gerne lære fra nogen der har erfaringen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Blinklys skal som sagt være orange

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buster Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ah - ok. Tak for info! Havde håbet at jeg kunne bruge de eksisterende gule markeringslys på siden. Så må jeg se om jeg enten kan finde nogle nye klarglas og installere orange pære i eller finde orange glas som erstatning for de gule. Vil helst undgå at skulle finde helt nye komplette blinklys der måske ikke passer ordentligt.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jah. Det jeg kalder orange kalder færdselsstyrelsen for gul. Så hvis du kan bruge dem så gør det. Egentligt er der jo nok en kode på lygterne der viser hvad de er til. Men det gælder så vidt jeg husker kun på EU-typegodkendte biler.
Det jeg prøver at poientere er at røde ikke kan godkendes.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 8 years siden | | | |

@Frank:
1. synsmand ville ikke røre ved en US importeret folkevogn.
2. synsmand forlangte hårdnakket en dataerklæring til ca 2500 kr
3. gang var lykkens gang. (ingen af de 3 var sure:-D

-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Ja selv almindelige synsopgaver bliver sværere og sværere at få udført fordi der er mange nye synsfolk der er blevet uddannede efter Statens Bilinspektion blev nedlagt. Vi gamle var under uddannelse i et år. I dag kan man tage en lignende uddannelse på få måneder og starte sin egen synshal. Samtidig har Færselsstyrelsen strammet så meget op og er blevet så urimelige i deres fremfærd at visse ikke tør tage en beslutning og godkende en ellers almindelig bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det med dataerklæringer vil blive mere almindeligt efterhånden som de biler I importerer bliver nyere. TUV-nord vil kunne levere det på almindelige biler. Det vil kun være et krav på biler importeret fra et ikke EU-land og biler hvor modellen er fremstillet i mindre end 500 stk. I en årgang.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.