Jeg søger et soltag eller kender i et sted hvor det kan købes som KIT ?
Jeg søger et soltag eller kender i et sted hvor det kan købes som KIT ?
du kan købe alle delene her
og alle pladedelene til taget her
http://www.vwsplitparts.com/webshop
vil dog advare i at det løber nok op i tæt på 50000 kr inkl lak, fragt , told, moms og alles...
men det er alle pengene værd - og man får dem også igen når og vist den evt skal sælges..
nu ved i hvorfor sambabusser koster lidt mere end de andre nogen gange ;-)
har desværre ikke set et org til salg i europa nogen steder de sidste par år , og andre tage er lidt noget hærværk ;-) ...
MEN uanset hvad man gør,det bliver ALDRIG en Samba
nej - der findes jo også alm foldetagsbusser kombi/standart - de er jo sjældnerer end sambaer..
Ja det er rigtig, men numrene passer ikke se Shoutbox
Fik lavet det i min 56 og vil sige at jeg har haft flere som har set det som troede det var org. . Jeg fik lavet det ad grumpy metal i USA og det er dem der laver det kit man kan få idag og ja det koster 5500usd og så skal du ha det hjem og det skal sættes i
alle numre er ens på foldetaget eller stelnummeret - det eneste du kan se forskel på en foldetagsbus og en alm bus er M koden - det er ikke ligesom boblerne at stelnummer feks starter med 117 - og er M pladen væk har ingen mulighed for at finde ud af om det altid har været der eller ikke - jo man kan nok se svejsningen - men dokument mæssigt er der ingen forskel... og reservedelsnumrene er også de samme på delene til taget..
I min bus er det et org golde soltag der er i - og det kunne jo reelt være sat i af forhandleren der solgte bilen som ny - også er det vel stadig org..
vist ikke så er en tagbegagebærer mm jo også uorg udstyr feks - den holder ikke helt i retten..
og er bilen indført på alm afgift og ikke veteran afgift er der ikke noget reelt problem.
det der veteran forsikring og afgift har du ret i , at det er noget man skal holde sig
langt fra vist man ikke er 110% orginal - og det har jeg også gjort.. det er meget bedre vilkår at lade være med at være veteran efterhånden... så kan man da i det mindste lave nogen sikkerhedsopdateringer mm uden nogen blander sig..
dvs er der ikke ret mange veteranbiler der efter reglerne er veteran i dag - det er nok under 5%. et estimeret gæt dog..
MHS har kæmpet i årevis for 5% af deres medlemmer - og ikke for alle veteranentiusiaster, for man er stadig entiusiast selvom man feks sætter skivebremser på sin veteranbil, man er bare lidt klogerer end mange andre fordi man tænker på sin og andres sikkerhed frem for små bagateller om det er årgangs korrekt eller ej..
Super skrevet Holmer.
Og man kan vel sige at en bus med m-plade er mere værd en en uden :-)
har fundet et firma der kan lave M plader - så sig bare til...
typepladen må man ikke kopiere (tror jeg ikke) men M pladen vil jeg ikke mene er noget problem..
men nej - vil ikke mene en manglende M plade vil udløse en ret stor pris forskel...
mange ved slet ikke den bør være der.
så vil jeg også lige påpeje - at fabrikkens dådsattest meget ofte er mere mangelfuld
end en evt M plade, så at bruge en dådsattest er vel eller ikke egnet dokumentation skulle man mene.. vel og mærke for at tingene IKKE skal være der.. ;-)
Det skal nok lige tilføjes at på splitbusser fra 1965-1967, der indikerer de første to cifre i stelnummeret hvilken model der er tale om!
En Deluxe bus (som en samba bla. er) benævnes model 24, og stelnummeret starter derfor med 24. Sambabusser fra 1965-1967 er jo som bekendt med 21 vinduer og foldetag. Men der findes jo også en 13 vindues deluxe bus (hardtop samba)... den hedder også model 24! Eneste forskel er så bare at på M pladen på en 13 vindues deluxe bus 1965-1967, er tilføjet en kode der hedder M130.
M130 er "delete sunroof", dvs. man får en sambabus - bare uden foldetag og tagvinduer. Men resten er 100% identisk.
Så husk hvis du skal ud og kigge på en sambabus... tjek at der på M pladen ikke er nævnt M130, for er det tilfældet, så er det en der er bygget om.
Jeg har selv leget med tanken om sambatag på min :-) måske en dag ;-)
Sådan
Bornholmer, du har ret i at det kan virke som om at MhS i årevis har kæmpet for kun 5% af deres medlemmer, men det beror nok mest på at MhS bestyrelse i en del år udelukkende har bestået af personer med den lyst udi vores allesammens motorhobby.
Jeg synes det er unfair og egoistisk at fortsat piske den holdning ind i bevidstheden på entusiasterne, da det kun bidrager til "dem og os" problemet.
Vi (MeMorians Motor Klub) blev optaget i MhS af den simple årsag, at hvis vi ikke gør os synlige og bidrager med vores synspunkter, så kan vi heller ikke forvente at forholdene nogensinde bliver anderledes.
Og endvidere.... da MhS opererer ud fra FIVA's (FIVA er den europæiske pendent til MhS) regelsæt hvori der specifikt er beskrevet retningslinier for både ombyggede veterankøretøjer OG historiske ombygninger, så vil det da være helt utilgiveligt hvis man ikke bare bidrager og deltager.
På den lange bane håber vi da at kunne påvirke og belyse således, at både regler og forsikringsmuligheder bliver bedre for os alle.
Der er ingen tvivl om at der på mange måder mangler hensyn til de af os, som bygger om og forbedrer....... men skal vi være realistiske, så er der nok ingen "butik" der sætter varer på hylden som der ikke er efterspørgsel på.
Derfor..... meld jer ind, få indflydelse, gør jer synlige og lad os vende denne skude så ingen bliver glemt og gemt
You must log in to post.