Jeg vil hører jer om man skal gøre noget specielt for at sørge for ens motor på en roadster ikke bliver for varm, når den ikke får lufthullerne over bagklappen?
Jeg vil hører jer om man skal gøre noget specielt for at sørge for ens motor på en roadster ikke bliver for varm, når den ikke får lufthullerne over bagklappen?
Uden at have erfaring med roadster, er jeg meget sikker på, at du skal have en eller anden form for lufttilgang til motorrummet. Hvis ikke er du 100% sikker på, at den bliver for varm. Køleluften skal kunne finde vej til blæserhuset....
Jeps.. det men hvordan folk har gjort det på deres roadsters?
lufthuller over bagklappen eller i bagklappen - for luft skal den ha - en vandkølet kan jo heller ikke klare sig uden "vand"
Dvs alle den der kører rundt uden lufthuller i eller over bagklappen bliver varme? :(
det skal nok passe - det er ikke alle der går op i det selvom man burde..
der er jo også forskel på om man kører pinlig standart eller pumpet..
det kan jo sagtens laves pænt.
Luftindtag ind i grisekassen og ned under bilen !
Claus
grisekassen? hedder det ikke en svinesti
er ikke sikker på jeg er helt med.
Luftindtag som går fra undervogn gennem bilen i "grisekassen" også ud i motorrummet?
Hvad med luftindtag i de bagerste inderskærme?
Det er rigtigt forstået. Luftindtag i inderskærme er også en mulighed.
Claus
Jo en roadster får ingen køleluft. Det kan ingen motor tåle. Heller ikke en std. motor. Kører den med en speciel bagklap kunne man sætte sådan et "hævesæt" på hængslerne. Kører den med std. bagklap kunne man bruge en fra en 1303 eller kabriolet, alt efter årgang. Og sørg for at blikket og gummipakningen er på plads rundt om motoren og hvis det er en 71-motor, så skal oliekøleren kunne komme af med varmen og ikke suge den ind igen.
Det hævesæt du snakker om, kan man se det samt købe det nogen steder?
Mon ikke de fleste forhandlere har det?
Deck lid stand offs hedder det på udenlandsk
You must log in to post.